Autor Wiadomość
fxrider
PostWysłany: Wto 15:50, 23 Sie 2011    Temat postu:

Łukasz: piszesz o Kokusanie 4K-3 montowanymw ostatnich wypustach wyczynowych serii 620 i 660 SMC. To jest zupełnie inny zapłon niż Kokusan 4K-2 występujący w wersjach z rozrusznikiem. Wał, kartery i dekle są zupełnie inne.
Swoją drogą dobrze wiedzieć, że jest zamienny z SEM - pewnie jest mniej problematyczny niż ten ostatni.

Mam wrażenie, że LC4 na zapłonie SEM sporo zyskuje względem "zwykłego" (4K-2) Kokusana.
lukasz_vip
PostWysłany: Wto 11:22, 23 Sie 2011    Temat postu:

Da się przerobić SEM na KOKUSAN'a z modelu bez rozrusznika tj. chyba po roku 2000. Gdzieś mam opis jak to zrobić. Więc i w drugą stronę też da radę ;]

tutaj przeróbka:
http://mitglied.multimania.de/GOGGOLOGE/Kokusan.htm
fxrider
PostWysłany: Wto 10:39, 23 Sie 2011    Temat postu:

Nie ma takiej opcji, to zupełnie inny system zapłonu. Teoretycznie robiony pod aku, ale z samym kondensatorem też powinien działać.

Sama wiązka do tego zapłonu nie jest zbyt skomplikowana, raptem 5 kabli na zapłon + do drugie tyle regulatora. Potrzebowałbyś: moduł zapłonowy (ten sprzed 2003 łatwiej by przerobić bo nie wymaga specjalnego złącza), cewkę, regulator napięcia (inny niż do SEM, podszedł by od jakiegoś japońca), kondensator powinieneś już mieć.

Tylko latając bez aku możesz ugotować regulator.

Uprzedzając pytanie: nie da się do silnika wrzucić zapłonu SEM, pomijając wiele innych kwestii czop wału ma większą średnicę pod kokusana.

pzdr, Adam
muniek90nologgin
PostWysłany: Wto 9:46, 23 Sie 2011    Temat postu:

A jak jest z nowszymi silnikami? problemem pewnie bedzie zaplon. Korkusan w nowszych modelach z tego co pamietam. Da sie na starym sem odpalic nowe silniki, przerabiajac cokolwiek? Czy trzeba pol wiazki przerabiac?
fxrider
PostWysłany: Śro 15:46, 27 Lip 2011    Temat postu:

Nie wiem jak z pasowaniem elementów, ale na pewno musiałbyś rozwiercać otwory pod kołki ustalające w cylindrze.
Generalnie raczej ryzykowny manewr.
muniek90
PostWysłany: Śro 15:39, 27 Lip 2011    Temat postu:

Czyli LC4 musi mieć silnik LC4.

Podpinając się pod temat, podejdzie cylinder+tłok od LC4 640 2003 do 600 z 93r?

Wał i głowica były by od 600.
Rysiek24
PostWysłany: Wto 0:12, 26 Lip 2011    Temat postu:

na alledrogo widze teraz silnik od 600 w czesciach , zawsze mozna sie dogadac .. a nie dalo by sie tam wsadzic silnika od 620 bez walka ??
lukasz_vip
PostWysłany: Pon 22:57, 25 Lip 2011    Temat postu:

Do ramy z silnikiem bez wałka wyrównoważającego nei wejdzie silnik z wałkiem!!! Tak przynajmniej twierdzą niemcy jak dobrze pamiętam.
fxrider
PostWysłany: Nie 22:33, 24 Lip 2011    Temat postu:

Nowsza generacja F650 ma wtrysk pionowy i nie pogodzi się tego z ramą LC4.
W starszym tak czy siak będziesz musiał ciąć i spawać ramę i kombinować jak zmieścić aku.
No i koszty też spore: silnik, aku, instalacja elektryczna (moduł, regulator, wiązka), wtrysk, pompa paliwa + alpejskie kombinacje, żeby zmieścić to w LC4.
IMO wyjdzie drożej niż silnik do LC4, ale pomysł ciekawy - jakbyś się zdecydował dawaj znać jak idzie.
Aha, zacznij od sprawdzenia czy silnik zmieści się w ramę na wysokość, zresztą nawet w najbardziej optymistycznym przypadku do sprawdzenia zaworów trzeba będzie go z ramy wyjmować.

pzdr, Adam
mountruder
PostWysłany: Nie 21:35, 24 Lip 2011    Temat postu:

jedyne co znalazłem to silnik BMW F650

To tylko zdjęcie podglądowe. Bo taki silnik wiem za małe pieniądze i coś na oko mi podrasował..ale chyba i tak będę naprawiał, bo moc w LC4 mnie cały czas zadziwiała. Silnik BMW na wtrysku i trzeba by sporo z wiązką powalczyć.

Mój LC4 93r ma obieg oleju w ramie.. Z tego co wyczytałem to taka przejściówka do 620.


Zajrzę do działu Kupię/sprzedam.
fxrider
PostWysłany: Nie 14:11, 24 Lip 2011    Temat postu:

Praktycznie wszystkie japończyki mają łańcuch z drugiej strony, co skutecznie utrudnia temat.
Sam myślałem kiedyś nad tym i niestety nie bardzo da się coś sensownie dobrać - może jakiś silnik 2t by się dało, ale mnie to nie interesowało.

Co do różnic w instalacji - 620 do ok. '97 wciąż była na SEMie, więc tu byłoby prosto. Potem wszedł kokusan i tam byłoby więcej kombinacji.

Inna sprawa to różne obiegi oleju w różnych silnikach - masz 600, więc bez obiegu w ramie, który ma sporo silników 620 i wszystkie następne.

Jeszcze inna sprawa, że LC4 bez silnika z LC4 to już by nie było to Wink

Co do silnika - często trafi się coś taniej. Ja n.p. kupiłem silnik za 1000zł (640 z HF) i bez większych inwestycji na nim jeździłem.


pzdr, Adam
henio12323
PostWysłany: Nie 13:01, 24 Lip 2011    Temat postu:

ja bym nie pchał sie w inny silnik bo ciezko bedzie podpasowac. lc4 ma dosyc nietypowy silnik. ma nieregularne kształty. wiec duuzo roboty moze kosztowac wsadzenie silnika z czegos innego. tylko tez pytanie z czego ? to jest mało rozbudowana klasa. jeszcze zgraj mocowania, i to zeby zebatki były w linii prostej itp. jak dla mnie bez sens. prędzje własnie mozna pokombinowac i zamontowac inny silnik od lc4. czy trzeba cos przerabiac to juz niestety nie wiem.
mountruder
PostWysłany: Nie 12:06, 24 Lip 2011    Temat postu: Inny silnik do naszego KTM. Jaki?

Awarii uległo moje KTM LC4 600 93r.

Wiadomo, silnik do LC4-kompletny kosztuje sporo(najtańszy znalazłem za 3,5tys) i porostu mnie na niego nie stać. Koszt wymiany wału, nowego nicasylu, nowego tłoka+uszczelki i robocizna wyniesie niewiele mniej. Dodatkowo w silniku pozrywane gwinty, brakujące śruby i wiele innych niespodzianek, poprostu kupiłem kawał złomka Smile Porównując tą cenę do innych silników-ok 2tys przez myśl przeszło mi, czy nie da się do ramy od LC4 wsadzić innego silnika, podobnego gabarytowo z kompletną wiązką elektryczną.

Zawieszenie w KTM jest dla mnie rewelacja i to jedyna rzecz w dobrym stanie w moim moto, waga też znośna i dlatego chciał bym przy nim pozostać.

Czy ktoś spotkał LC4 z innym silnikiem niż seryjny?
Ewentualnie czy potrzebuję zmieniać coś w elektronice jeżeli wkładał bym zamiast 600 silnik 620, 640?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group