Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Wto 10:23, 01 Sty 2019    Temat postu:

zegar z bocznym przewodem którym wypływa paliwa - nie mierzy więc cisnienai statycznie ile pompa " nabije" tylko jest jakistam kalibrowany wypływ i z tym wypływem ktm zaleca mierzyć cisnienie, jest to lepszy pomiar od statycznego bo pompa moze czasem wydusić odpowiednie cisnienie, ale nie miec wydajnosci
dioda
PostWysłany: Pon 18:36, 31 Gru 2018    Temat postu:

A o co chodzi z tym zegarem z wypływka?,.To jakiś specjalny zegar.
henio12323
PostWysłany: Pon 15:23, 31 Gru 2018    Temat postu:

ciezko ci bedzie dobrze to zweryfikować
skoro swieca nowa to opcje pozostaja w układzie wtryskowym - albo pompa, albo sam wtrysk czasem podobny objaw da mocno zasyfiony filterek na szybkozłączce - takze zaczął bym od wymiany filterka - ewentualnie sciagniecie go i ocena jak wygląda
czy pompa czy wtrysk - bedzie dość cięzko ocenić bez narzedzi, fachowo pod pompe podpina sie zegar akurat w ktmie kazą zegar miec z wypływką i wtedy mierzyc jak sie zachowuje cisnienie, ale nawet w układ jak sie wepnie odpali silnik to fajnie widac co sie dzieje
wtrysk najlepiej to podmienic - diagnoza najszybsza wtedy jest ale jak nie ma opcji to na jakims urządzeniu do testowania wtrysków czesto widac problemy
jak chcesz to mozesz mi wysłac wtrysk do testów ( na urządzeniu stacjonarnym ) jak nie masz w okolicy mozliwosci takiej.
Alien EXC
PostWysłany: Pon 13:52, 31 Gru 2018    Temat postu:

Mam podobny problem pacjent exc 450 2015 sixdays na niskich chodził w miarę ale ciężko pali ostatnia jazda bardzo osłabł a teraz po odpaleniu nie chce się wkręcić na obroty ciągle wali marchewy z komina zero mocy i po gwałtownym dodaniu gazy dławi się... Typowy brak paliwa. Na etapie kiedy ciężko palił szukałem przyczyny w luzie zaworów później kupiłem świece i klucz z cienką ścianką po zmianie chodzi tak samo po przeczytaniu waszych postów już chyba wiem gdzie szukać. Widocznie te nowsze też są bardzo wrażliwe na paliwo ale zobaczymy jak się wszystko wyjaśni
szaman108
PostWysłany: Sob 20:57, 09 Sty 2016    Temat postu:

To teraz zapodaj mu nową świecę Wink nie zaleje jej jak coś.
4tSTUNT
PostWysłany: Sob 13:01, 09 Sty 2016    Temat postu:

Problem rozwiązany.

Winowajca:
Albo wtrysk, albo pompa paliwa, albo jedno i drugie Very Happy.

Co zostało zrobione:
Wtrysk oddany do serwisu KTM'a. Leżał tam w jakiejś chemii, a następnie został wymyty w myjce ultradźwiękowej. Podobno troche syfu z niego wyleciało.

Zmieniona pompa paliwa na nową, zamiennik, ten tańszy za 100zł.

Dodatkowo bak wypłukany, wyczyszczony - było w nim troche syfu ;/. Także zamontowany nowy papierowy przepływowy filtr paliwa ten za pompą. Zatankowane świeżutkie 4l benzyny.

Po tych operacjach moto odpaliło bez problemu. Wolne obroty trzymało, więc złożone zostało do kupy. Odzyskało moc i dawną witalność. Na koło lepiej rwie niż zaraz po kupnie.
Regulacja TPS czyli nie była konieczna, a także nie było trzeba montować nowej świecy (miałem w razie X nówkę na półce).
Fourier
PostWysłany: Sob 19:58, 02 Sty 2016    Temat postu:

Ja już w życiu miałem różne przygody ze świecami i to jest pierwsza rzecz jaką zmieniam. Świece nie kosztują majątku Wink
4tSTUNT
PostWysłany: Pią 18:02, 01 Sty 2016    Temat postu:

Fourier napisał:
Zmieniałeś świece?


Świeczka ma nalatane 50 godzin. Daje świetną iskrę, ale w razie X chyba wsadzę nową, tylko boję się jej natychmiastowego uszkodzenia wskutek tego, że jeśli problem nie ustanie nie zostanie wygrzana i może być kaszana ;/.

Fat napisał:
TuneECU niestety nie działa w hard enduro/cross KTM/Husaberg/nowa Husqvarna - tylko od 690 w górę.


Dziękuje, to cenna informacja, więc nie będe się bawił w te kable Very Happy, aczkolwiek może ktoś się bawił i wie jaki program, jakie kable, co i jak połączyć w domowych warunkach by doagnozowac swoje crosałki, bez konieczności podpinania się w serwisie.


Na ten moment jest umówiony w pn w sersie ktm'a z samym wtryskiem. Mają mi powiedzieć czy go wymyja tak jak to być powinno i za ile.
Może akurat ładnie to zrobią i z wtryskiem będzie spokój.

Dodatkowo zamówię nową świecę jak już wspomniałem.


Największy dylemat mam czy kupić miernik ciśnienia do benzyny by zobaczyć pod jakim ciśnieniem pompa podaje, czy w ciemno kupić pompę, tylko wtedy pojawia się pytanie czy taki zaminnik za 100zł (www.pompa-paliwa.pl/pl/p/-KTM-390-KTM-450-KTM-570-roczniki-2009-2013-%2C81207088011-pompa-paliwa%2C-pompka-paliwowa/3906, czy droższy z allegro za 160 (http://allegro.pl/09-12-ktm-450-smc-exc-pompa-paliwa-benzyny-smr-i5753727607.html
Fat
PostWysłany: Czw 15:48, 31 Gru 2015    Temat postu:

TuneECU niestety nie działa w hard enduro/cross KTM/Husaberg/nowa Husqvarna - tylko od 690 w górę.
Fourier
PostWysłany: Śro 22:17, 30 Gru 2015    Temat postu:

Zmieniałeś świece?
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 22:11, 30 Gru 2015    Temat postu:

To mnie pocieszyłeś ;/
W takim razie nie wiem czy w ciemno zamawiać pompę paliwa, a potem ew. wtrysk czy co zrobić.
Do najbliższego serwisu ktm'a 120km, więc odpada, a z tego co mówisz diagnostyki sam chyba nie zrobię ;/
wójo
PostWysłany: Śro 20:33, 30 Gru 2015    Temat postu:

samo wrzucenie wtryskiwacza do myjkli nic nie da, trzeba go jeszcze odpowiednio wysterowac i robic to w odpowiedniej chemii. Z tego co pamietam to interfejs jest inny do exc/sx i inny do 690...
Sonda lambda nie ma wpływu, mało które exc ja posiada na stałe.
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 14:25, 30 Gru 2015    Temat postu:

Problemy dalej nie ustapiły.
TPS chyba się lekko poluźnił, bo dziś odczepiłem i wczepiłem wtyczkę ponownie i motocykl dalej gasł, a wtrysk nie wyrzucał żadnych błędów.

Co ciekawe jak odłączyłem wtyczkę od sondy lambda FI także nie wyrzuciło żadnych błędów a chyba powinno?

Rozłączyłem także regulator napięcia i bez niego moto nie dało rady odpalić, wtedy nie było iskry. Po podłączeniu regulatora moto odpala i dalej gaśnie. Napięcie na aku 14,5V. Czytałem że czasem może się spieprzyć i dawać za duże napięcie i wtedy moduł będzie rozłączał moto by zabezpieczyć go przed uszkodzeniem.

Także w końcu mam nasadkę którą dało radę odkręcić świecę. Wygląda dobrze. Kawowy kolorek.

Na dniach wyciągam wtrysk i postaram się gdzieś go dać do myjki ultradźwiękowej - może coś pomoże.

Dodatkowo planuje za pomocą programu ecutune podpiąć się do moto. Ludzie w ktm 690 i innych cały czas to robią i program działa więc mam nadzieję że i tu zadziała.
W skrócie coś takiego chcę zrobić http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html
Jedyny problem jaki widzę to np w 690w ktm do tej wtyczki idą 3kable a tu aż 6 ;/, więc nie wiem czy tylko podłączyć pod te co w 690 czyli pod 3, a 3 zostawic luzem czy jak ;/. Zdj kostek są ode mnie ale w kacie pewno tak samo jest Very Happy



Próbował ktoś?
4tSTUNT
PostWysłany: Pon 16:57, 28 Gru 2015    Temat postu:

Hmm dziś jeszcze raz wszytsko obmierzyłem.

Wtrysk, pompa paliwa rezystancja ok.
Cewka rezystancja lekko zawyżona ale myślę że to przez temperturę.

Dodatkowo przeczyszczone styki od cewki i jeszcze raz przedmuchana pompa paliwa.

Co ciekawe po tych czynnościach po odpaleniu moto stadardowo zgasło a wtrysk wyrzucił błąd FI 06, czyli błąd czujnika położenia przepustnicy (TPS), wcześniej nie wywalał błędów.

Jutro będę patrzył czy przez przypadek wtyczki nie poluźniłem i dlatego bład wyrzuciło czy nie wiem czemu dopiero teraz wyrzuciło faktycznie błąd, który jest przyczyna usterki.
Sai
PostWysłany: Pią 13:03, 25 Gru 2015    Temat postu:

No jak pompa jest poza specyfikacją to chyba nie ma co kombinowac tylko ja wymienić. Na TT widziałem przypadki awarii pompy w nowszych ktmach.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group