Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Sob 19:49, 08 Lip 2017    Temat postu:

nowsze jednokomorówki tez maja tylko po 1 regulacji - lewa odbicie prawa dobicie. najlepiej jak na przykład wrzucisz fotke korków od góry od dołu, z boku itp powinnismy ogarnąć co to za model
KristofSX
PostWysłany: Sob 9:45, 08 Lip 2017    Temat postu:

Joho napisał:
Cześć, zapytam bo nie mogę znaleźć. Kupiłem exc 450 z 2009r. Jak mogę rozpoznać którą wersję lag posiadam? Czym różnią się 4CS od zwykłych?

4 cs masz regulację tylko od góry - prawa laga reb, lewa comp,
w zwykłych masz góra - dół w obydwu lagach,
oryginalnie idą tam open chamber
Joho
PostWysłany: Sob 7:38, 08 Lip 2017    Temat postu:

Cześć, zapytam bo nie mogę znaleźć. Kupiłem exc 450 z 2009r. Jak mogę rozpoznać którą wersję lag posiadam? Czym różnią się 4CS od zwykłych?
rams
PostWysłany: Wto 18:01, 10 Lis 2015    Temat postu:

Tak różni się. U mnie kumpel w exc miał zawieszenie 4cs'a z xcf i chwalił sobie.
barek253
PostWysłany: Wto 11:04, 10 Lis 2015    Temat postu:

4cs w exc a 4cs w xc/xcf rozni sie settingiem?
henio12323
PostWysłany: Nie 20:46, 08 Lis 2015    Temat postu:

hehe ja mam odwrotnie mi własnie skoki lepiej wychodza, w 525 mi zwykle dobijał. a jak dobił to potem skakał jak spręzynka - jak zmieniałem dobicia itp to z kolei gorzej sie prowadził w innych warunkach. na 4cs moge skakac spoko i akurat pracuje. u mnie gorzej na kocich łbach amortyzator zachowuje sie jak resor - podskakuje i gubi kierunek jazdy Razz
KNKS
PostWysłany: Nie 19:25, 08 Lis 2015    Temat postu:

Witaj Tomekk Wink Ty ciągle narzekasz Wink
Tomekk
PostWysłany: Nie 18:51, 08 Lis 2015    Temat postu:

Ja również niestety nie jestem zadowolony z pracy zawieszenia 4cs w moim TE 300 2013. Jeżdżę w warunkach typowych dla enduro (nie hard enduro) i CC, czasem MX. Zawieszenie 4cs w moim Bergu jest bardzo miękkie i motocykl jest przez to mało stabilny przy szybszej jeździe po dziurach i w piasku. Nie wspominam już o tym, że skoki trzeba trafiać idealnie w zeskok, bo inaczej jest mało przyjemnie Smile

Po przesiadce z TE 310R sam motocykl jest super - bardzo poręczny, zwrotny, no i super charakterystyka silnika. Ale zawieszenie zarówno przód jak i tył to niestety duży minus dla Berga w stosunku do KYB z Husqi i coś muszę z tym podziałać.

Mam w planach oddać w zimę zawieszenie (przód i tył) na serwis, wymianę sprężyn i setting do WP Poland, które mam na miejscu w Olsztynie. Jak już będę po zabiegu to zdam relację jakie są tego efekty Smile
henio12323
PostWysłany: Czw 18:52, 05 Lis 2015    Temat postu:

podepne sie do tematu - dzisiaj rozebrałem swoje zawieszenie sprawdzic jak tam wygląda w srodku. i jak lałem olej to po jakims czasie ( z odwróconą laga ) zaczał mi przepuszczac olej przez uszczelniacz - ma to jakis wpływ na prace ? nie szło ciurkiem ale kropelki pojedyncze wisiały z rurki.

wiem że na pewno cały zestaw wpakuje na zime bo dolne oringi też lekko sfatygowane tylko o teraz chodzi, czy zmienia sie jakos praca ?
barek253
PostWysłany: Czw 10:38, 05 Lis 2015    Temat postu:

tylko w husqach jest to inne 4cs?
czy xc 2016 tez juy to ma?
te300
PostWysłany: Czw 8:12, 05 Lis 2015    Temat postu:

tuning zawieszenia to w ogóle nie jest tania sprawa i właściwie każde zawieszenie powinno być ustawiane pod indywidualne potrzeby, wysyłanie i robienie tego na odległość moim zdaniem nie jest właściwe,
kumpel jak robił do mx umówił się z tunerem na torze, trzy razy mu rozbierał i zmieniał całość aż było tak jak chciał - taki zabieg 3000zł (przy czym zmienia sprężyny, panewki, uszczelniacze, kurzówki no i te blaszki),
ogólnie zawieszenie powinno się serwisować bardzo często i nie ograniczać do wymian oleju, zwróćcie uwagę jak zawias pracuje jak jest zrobiony komplet na bdb. uszczelniaczach olejowych i pyłowych, pierwsze ugięcie lag następuje ledwie się ręce położy na kierownice a po 50mth już tak ładnie się nie ugina,
reasumując: to jak ustawili 4cs na '16 rok akurat mi bardzo odpowiada i nie odczuwam potrzeby zmian; patrze , że u Grahama też jest 4cs, choć kto to wie co tam w środku siedzi; zastanawia tylko jedno: cały jego motocykl wygląda jak model '16 a lagi są jeszcze na grubą oś Wink
henio12323
PostWysłany: Czw 0:17, 05 Lis 2015    Temat postu:

gadałem z power4 dzisiaj i powiedzieli że da sie to zrobic ładnie ( 4cs) ale to nie jest tania sprawa, w sensie taka przerróbka wymaga full tuningu, spręzyny setting i pewnie jakies modyfikacje w elementy zawieszenia. tak jak patrzyłem to było kilka "generacji" tłumików tych od spodu ( popularnych pocisków Very Happy ) pierwszy miał za małą przepustowosc, potem zrobili że przepustowosc była jakby za duza, a na 16ske całkiem inaczej to wygląda i nie ma juz tego pocisku tak jak widziałem. ale podobno na 100% tez sie problem nie rozwiazuje. ( to akurat był materiał firmy która wyprodukowała swoje własne tuningowe wkłady wiec moze po prostu chcą zachwalic swój produkt ) ale tak jak opisywali to ma sens
zreszta ;
https://www.youtube.com/watch?v=dLsNPA3xqjQ
te300
PostWysłany: Czw 0:07, 05 Lis 2015    Temat postu:

Miałem 4cs w husabergu - średnie, 4cs z modelu 2016 dużo lepsze i wg. mnie lepsze od jednokomorowego, 2cs najlepsze właśnie dlatego, że można z nich wiele zrobić ale bez settingu do enduro będzie walić po łapach z resztą ttx też.
Problem z 4cs polega na tym, że nikt tego w PL nie tuninguje (na świecie jest już inaczej) ale jak pokazuje to model 2016 jednak da się
Fourier
PostWysłany: Śro 23:54, 04 Lis 2015    Temat postu:

Miałem możliwość jeżdżenia na kilku seryjnych i "tuningowanych" zawieszeniach w motocyklach MX. Zawieszenie WP stosowane w KTM SX (2008 - serwisowane u Wysockiego, 2009 - serwisowane w BFG, 2012 - serwis i tuning u Sanchez'a, 2014 - nowe moto, nic nie ruszane) wypadają niestety słabo (wszystkie zawieszenia na seryjnych sprężynach). Niby jestem amatorem a różnica pomiędzy tuningowanym a seryjnym dla mnie jest ogromna. Od nowego zawieszenia lepiej chodzi to po serwisie w BFG i czuć różnicę. Najlepiej ze wszystkich motocykli jeździło mi się na zawieszeniu stosowanym w Kawasaki (roczniki 2014, 2013, 2010) - zawieszenie wydaje się miękkie, mimo tego że ważę 62 kg, jednak fajnie zachowuje się na wybojach i hopach (nie wiem jak to możliwe ale nawet to od Sanchez'a nie chodzi tak fajnie). Moto porusza się gładko i nic dobija. YZF 2009 serwisowane u Wysockiego - przód przyzwoity, tył mega twardy. YZF 2012 seryjnie ma strasznie miękki przód a tył jakby podparty kijem (przy hamowaniu nurkuje a du*a cierpi na wybojach). Lepiej jest w roczniku 2014 ale z tyłu wciąż twardo. Oprócz tego kilka zawieszeń z CRF ale niestety nie mogę obiektywnie się wypowiedzieć bo każde z nich było zaniedbane i serwisu nie widziało przez kilka sezonów. Oczywiście przy jeździe była robiona regulacja (nie licząc CRF).
rams
PostWysłany: Śro 22:37, 04 Lis 2015    Temat postu:

Zgodzę się z poprzednikami dwukomorówka jest najlepszym wyborem. Po odpowiednim settingu amortyzator chodzi bajecznie, amortyzator jest czuły na regulację dwa kliknięci i już czuć zmianę w pracy. W standardowym amortyzatorze nie było czuć dużej różnicy pomiędzy dwoma kliknięciami.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group