Autor Wiadomość
mariantofana
PostWysłany: Pon 20:19, 04 Lip 2011    Temat postu:

potwierdzam, mam to samo w serwisówce:)
dex19
PostWysłany: Nie 20:16, 03 Lip 2011    Temat postu:

Wyciągnięte z serwisówki Wink
fxrider
PostWysłany: Nie 10:21, 03 Lip 2011    Temat postu:

A to ciekawe, bo ten system nie ma informacji o aktualnej prędkości - widocznie z obrotów zlicza zakładając jakieś domyślne przełożenie.
dex19
PostWysłany: Nie 4:28, 03 Lip 2011    Temat postu:

Jakby ktoś c, coś , kiedyś...

Electronic Power Control System (EPC)
Main components of the EPC system:
– Constant-pressure carburetor
– Control device
– Solenoid valve
– 2 contact screws at the engine
– Micro-switch (at carburetor)
FUNCTIONAL CHARACTERISTICS:
The EPC system is not activated during normal operation of the motorcycle.
It is, however, activated as soon as the throttle is fully opened at a speed of 45 - 55 km/h while the second or third gear are
engaged.
The EPC control device opens the solenoid valve, directing an appropriate flow of fresh air onto the upper side of the slide
membrane of the constant-pressure carburetor, thus reducing the opening speed of the slide. This mechanism significantly reduces
the exhaust gas emissions of the vehicle.
dex19
PostWysłany: Nie 4:01, 03 Lip 2011    Temat postu:

dzięki koledzy Wink
fxrider
PostWysłany: Sob 22:37, 02 Lip 2011    Temat postu:

Z tego co kojarzę to jest PI*drzwi tak jak Rysiek napisał. Wiem, że układ sterujący mierzy jeszcze obroty, ma sygnał z gaźnika o otwarciu przepustnicy i ma czujnik 2. i 3. biegu (tylko na tych działa). Akurat w tym modelu ('03+) jest nowsza generacja tego ustrojstwa i nie wiem dokładnie jak to działa - w starszych (u mnie) był od tego oddzielny sterownik i specjalny czujnik przy gaźniku (wyciepałem oba i jest OK).
W starszym modelu było tak, że przy pełnym otwarciu przepustnicy na 2. lub 3. i pewnych obrotach zaworek otwierał się i likwidował podciśnienie nad membraną (tzn. "dopowietrzał"), przez co przepustnica nie otwierała się w pełni.

W nowej generacji (od '03, czyli też u Ciebie jak widzę) to ustrojstwo jest zintegrowane z modułem zapłonowym, więc ciężko powiedzieć jak dokładnie działa (czy n.p. z mapą zapłonu jeszcze czegoś nie modzi), ale odcięcie zaworu powinno toto zasadniczo zneutralizować. Sam zawór można fizycznie usunąć - trzeba wtedy zaślepić otwór w plastikowym dekielku i na takiej rurce ("mosiężnej L'kę") zostawić tylkokrótki przewodzik z filterkiem (wyrównuje to ciśnienie pod membraną - spotkałem się, że ludzie zatykali to przy demontażu systemu, a to błąd).

pzdr, Adam
Rysiek24
PostWysłany: Sob 21:40, 02 Lip 2011    Temat postu:

epc powoduje na 2 i 3 biegu , dlawienie powietrza do membrany sterujacej przepustnica - czyli jak dasz caly gaz, to gaznik zachowa sie jak by byl na pol gazu .
dex19
PostWysłany: Sob 21:32, 02 Lip 2011    Temat postu:

Wink znalazłem to w między czasie w serwisówce Wink ale dzieki za pomoc - punkt dla Ciebie przyznany.

Mógłbyś coś szerzej o tym EPC napisać? co daje jak jest włączone, jakie jest zadanie tego systemu i jakie są/ moga być skutki wyłączenia tego?
fxrider
PostWysłany: Sob 15:35, 02 Lip 2011    Temat postu:

Zawór układu EPC.
Paradoksalnie na urwaniu tego przewodu jesteś do przodu, bo moto nie jest kastrowane Wink Większość właścicieli wyrzuca toto ustrojstwo niedługo po zakupie.
dex19
PostWysłany: Sob 15:14, 02 Lip 2011    Temat postu: Co to za część ?

Cześć,

wie ktoś z Was co to za część od której oderwał się kabelek na zdjęciu?

tak - ten kabelek który ktoś kiedyś nieudolnie przylutował Wink

dzięki i pozdrawiam
Michał




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group