Autor Wiadomość
batsopot
PostWysłany: Wto 12:51, 05 Lip 2011    Temat postu:

aa podłacz se kontrakton od okna "alarm" sa płaskie

http://xcomfort-sklep.pl/pozostale-czujniki/55-kontaktron-mocowany-na-zewnatrz-okna.html
batsopot
PostWysłany: Wto 12:49, 05 Lip 2011    Temat postu:

pytanie jesli miales neodymny to czy jego moc nnie uszkodzila czujnika?
w srodku czujnika jak sie nie myle sa blaszki i tp
dex19
PostWysłany: Wto 10:42, 05 Lip 2011    Temat postu:

Smile))) oczywiście że siła przyciągania Wink założyłem że mam neodymowy magnes i że będzie on "dysponował" przy danej wielkości taką a nie inną siłą Wink
Testy o których mówisz robiłem bez ściągania koła - nie pokazał więcej, narazie nie mam możliwości ściągnięcia koła, ale to był tez mój kolejny pomysł.

Więcej pokazywał licznik przy robieniu testów z miernikiem i zwarciem kabli (tych o których mowa w serwisówce) - po tym zakładam, że czujnik jast ok. Założenie to jest tak na 80% - sam czujnik ma ślady jakby wpadła tam jakaś gałąź albo inna śrubka kilka razy go zahaczyła...

Bardziej stawiałbym na za słaby magnes...


czujnik jaki mam u siebie wygląda tak:

http://cgi.ebay.com/KTM-640-LC4-SM-SUPERMOTO-2005-SPEEDOMETER-SENSOR-SPEEDO-/330583404771?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4cf84e70e3


ok, z innej beczki - ma ktoś z Was możliwość zrobienia zdjęcia waszego magnesu?
albo przynajmniej podania jakichś wymiarów?

KTM LC4 640E Prestige SM 2004r.
henio12323
PostWysłany: Wto 8:38, 05 Lip 2011    Temat postu:

wielkosc magnesa aż takiego znaczenia nie ma. co jego siła przyciagania Very Happy ciezko powiedziec co moze byc. wykręc czujnik i weź ręcznie poruszaj magnesem przed czujnikiem zobacz czy pokaze wiecej niz podczas jazdy
dex19
PostWysłany: Pon 22:06, 04 Lip 2011    Temat postu:

Więc tak:

przed wczorajszą zabawą z miernikiem, kilka dni wcześniej, oderwałem i przykleiłem na nowo czujnik, co generalnie spowodowało, że licznik nie pokazywał już nic.

Wczoraj (przy akcji z miernikiem) przykleiłem go w nowym miejscu i przy dzisiejszych jazdach licznik zaczął pokazywać prędkość, ale w dalszym ciągu za małą.

Przy czym jak pierwotnie miałem wrażenie że pokazuje od 5 do 10 km/h dość losowo tak tutaj faktycznie w miarę przyśpieszania zaczyna pokazywac od 5 do 16 km/h ( przy 16km/h mam w rzeczywistości już ok 100km/h)

....

ok, w czasie pisania tego postu zorientowałem się, że przecież na początku licznik był przestawiony na MILE...

więc teraz pewnie zachowuje się tak samo , a wartości się zmieniły na trochę większe tylko ze względu na to że ustawiony jest licznik na KILOMETRY

Nie mniej jednak problem dalej jest...

Myślałem jeszcze o ustawieniach licznika - wielkość koła itd , ale te wartości są predefiniowane w liczniku...

podejrzewalibyście czujnik?
jest szansa że ten magnes jest za mały? - ma około 3-4mm srednicy
nie wygląda na oryginał.

jest mi ktoś w stanie coś jeszcze podpowiedzieć?


pozdro
dex19
PostWysłany: Nie 20:26, 03 Lip 2011    Temat postu:

Ok, temat pociśnięty do przodu.

Pierwsze co to w manualu dostępnym w sieci pod nazwą KTM_400-660_LC4_'98-03_Repair_Manual.pdf znalazłem instrukcję do testowanie prędkościomierza.

Owe testy zrobiłem i 1) połączenie na szybkozłączce z prędkościomierza w fatalnym stanie , 2) magnes był w złym miejscu

Styki poprawione, magnes przykleiłem na nowo. Przez noc klej będzie schnął więc efekty dopiero rano, ale wyglądało wszystko bardzo obiecująco ze wskazań prędkościomierza i woltomierza Wink


Strona 7-51D: (tam tez można znaleźć stosowne obrazki)
Checking the speedometer sensor and the speedometer
(Adventure – from the 2002 model)
Checking the speedometer:
– Disconnect the connector 1 from the speedometer.
NOTE: The connector 1 is located under the cockpit covering.
– Switch on the ignition.
– Briefly connect pins 2 and 3 (cable colors black/brown and
black/orange) with a cable several times while you observe the speed
reading. If the speedometer is functioning correctly, the speed should
be indicated.
Checking the speedometer sensor:
NOTE: The measurement must be made with the ignition switched on
and the plug and socket connection connected.
– Use a digital multimeter to measure the voltage at the black cable on
connector 1 against the ground.
– Slowly turn the front wheel.
– The measured value should be over 4.5 volts when the wheel is
turned or less than 1 volt when the magnet on the front-wheel hub
is within the range of the speed sensor.
! CAUTION !
SINCE YOU MUST MEASURE WITH THE CONNECTOR ATTACHED, MAKE SURE TO
CAREFULLY PUSH THE MEASURING TIPS ON THE MULTIMETER THROUGH THE SEALING
FROM THE CABLE SIDE AND NOT TO DAMAGE ANY PART OF THE CONNECTOR.
dex19
PostWysłany: Pon 9:12, 20 Cze 2011    Temat postu:

Niestety nie wiem jak wyggląda oryginał więc na 100% nie jestem pewien.
Jednak wygląda na to, że siedzi od nowości, ma kształt małego płaskownika - w przeciwieństwie do okrągłych czujników które widziałem na alle...
henio12323
PostWysłany: Nie 21:29, 19 Cze 2011    Temat postu:

a czujnik widać na ruszany ? czy oryginał 100%.
Rysiek24
PostWysłany: Nie 18:57, 19 Cze 2011    Temat postu:

sprawdz kabelek czujnika , mozliwe tez ze sa zimne luty w liczniku.
dex19
PostWysłany: Nie 0:09, 19 Cze 2011    Temat postu: Problem z prędkościomierzem

Witam, jestem tu nowy, od nie dawna również posiadam LC4 Wink

Mam problem z prędkościomierzem, nie wskazuje mi predkości, od czasu do czasu coś pokaże ale nie więcej niże 7-9 km/h

magnesik na tarczy widze że jest przyklejony jakimś klejem, czyli ktoś już coś sam robił/grzebał

co może być przyczyną takiego zachowania licznika?

(KTM LC4 640 2004r. SM)

pozdrawiam
dex

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group