Autor Wiadomość
te300
PostWysłany: Czw 6:23, 01 Paź 2015    Temat postu:

u niektórych zauważam zbyt ubogie ustawienia
snajper1212
PostWysłany: Śro 22:27, 30 Wrz 2015    Temat postu:

Ja na postokju przed jazda tak robie 30 sekund na wolnych chodzi a pozniej mantka gazuje zeby sie rozgrzal i nic sie nie dzieje
rejdzik
PostWysłany: Śro 21:46, 30 Wrz 2015    Temat postu:

major000 napisał:

Nie wiem co trzeba robić żeby przy przebiegu lekko ponad 100godz mieć rozbity cylinder i korbę do wymiany...



Odpala zimnego dwusuwa i opór maneta żeby się rozgrzał.
Kiełek
PostWysłany: Śro 17:07, 30 Wrz 2015    Temat postu:

Pasowanie zależy od producenta tłoka oraz tego czy jest kuty, czy odlew. Dla jednej firmy może być to 0.05 a dla innej 0.07 mm.
snajper1212
PostWysłany: Śro 7:32, 30 Wrz 2015    Temat postu:

U mnie korba jest ok najechane 118mh wymiana na selekcje tłoka b. jeżdżę na costrolu power cylinder nie posiada rys jest ok
te300
PostWysłany: Pią 9:45, 25 Wrz 2015    Temat postu:

nie bardzo wiem w którym momencie mylę pojęcia, zgadza się fabryka daje tolerancję 0,06-0,1 a wkłada z luzem 0,075, niektóre serwisy zalecają 0,05; tak czy siak wychodzi, że jakby założyć w nominalny cylinder oryginalny tłok sel.II też byłoby dobrze;-)
dlatego pytałem jakie wymiary miał cylinder, bo to określa stopień zużycia
aha w NMR z tego co wiem zalecają pasowanie 0,05 (dla tych motocykli)
major000
PostWysłany: Pią 8:05, 25 Wrz 2015    Temat postu:

Mylicie trochę pojęcia...
KTM zaleca pasowanie tłoka z cylindrem dla 300 exc od 0,06 do 0,1.
Przewiduję do tego tylko dwa rozmiary tłoków 71,925 i 71,935. Przeliczcie sobie na ile może być rozbity cylinder aby dalej te tłoki mieściły się w tolerancji. Wcale nie jest tak że już nowy cylinder wychodzi poza limit.

Z drugiej strony jest firma Vertex która dla swoich tłoków przewiduję pasowania 0,06. Tutaj występują 4 pasowania: 71,94, 71,95, 71,96 i 71,97.
Sprawa jest tu prosta, zawsze pasujesz na 0,06 w zależności od wymiaru cylindra i po kłopocie.

Konkluzja jest taka że firma KTM pozwala zakładać luźniejsze pasowania a firma Vertex sugeruję określoną wartość(0,06).
W praktyce ma się to tak że mierzysz teraz cylinder i wychodzi że masz zużyty cylinder do wymiaru 72,02 czyli 2 setki zużycia. Jeśli kupujesz Vertexa z zamiennika to montujesz sel C o rozmiarze 71,96. Jeśli kupujesz oryginał to założysz 71,935( a nawet 71,925 jeszcze mieści się w limicie). Na obydwu tłokach motor będzie chodził dobrze i oba tłokli mieszczą się w zalecanych normach.
przemes
PostWysłany: Pią 7:51, 25 Wrz 2015    Temat postu:

Nie dawało mi spokoju to co te300 napisałeś i sprawdziłem wymiary tłoków:
oryginał 1: 71,925 i 2: 71,935 (luz 0,06)
zamienniki A 71,94;B 71,95;C 71,96 (luz 0,05?)
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wychodzi na to że oryginalna selekcja 2 jest równa zamiennikowi selekcji A???
te300
PostWysłany: Czw 19:52, 24 Wrz 2015    Temat postu:

czy dobrze zmierzyli tego nie kwestionuję, zwróć tylko uwagę, że z oryginału tłok sel. II ma wymiar 71,935 czyli zakładając luz 0.06 od razu powinno się założyć sel. II,
aha oryginalny tłok (vertex) wcale dłużej nie hula niż zamiennik (też vertex)
przemes
PostWysłany: Czw 19:32, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Korbę mam ok. Wymiarów cylindra nie pamiętam ale pomiar robili mi w NMR wiec raczej wiedzą co robią. Natomiast nie ukrywam ze trochę się rozczarowałem tym wynikiem...
major000
PostWysłany: Czw 18:42, 24 Wrz 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Motocykl kupilem od znajomego-znajomego z pewnym przebiegiem 90 mth. Cylinder dałem do serwisu u nas na miejscu gdzie dokonali pomiaru. Konkluzja byla taka ze jest niewielkie jajo i lepiej będzie przehonowac i dac drugą grupe tłoka. I tutaj ciekawostka....oryginalny tłok wraz z kompletem uszczelek wyszedł sporo taniej niż na allegro zamiennik Smile Tak sie teraz zastanawiam czy zamiennik nie byłby przypadkiem selekcji A.
Dlatego pogadamy jak kupisz nowy i sam będziesz użytkował. Jeżdżę drugą 300-tką od nowości, dbam jak książka każe i moje cylindry do przebiegu 200godz nie wykazują najmniejszych zużyć(nawet przy oknach). Moja była 300-tka lata dalej u mnie w grupie, ma teraz 400godz, tłok sel A i wytarcie 0,01 przy oknach(sam mierzyłem bo dalej ją serwisuję). Mój brat również lata na 300 exc, ma 450 godz, tłok sel A i również tylko przy oknach wytarcie na 0,01. Wszyscy dalej mają korby oryginalne. W ekipie mam jeszcze kilka 250/300 exc które robią podobne przebiegi.
Nie wiem co trzeba robić żeby przy przebiegu lekko ponad 100godz mieć rozbity cylinder i korbę do wymiany...
te300
PostWysłany: Czw 18:37, 24 Wrz 2015    Temat postu:

jaki wymiar miał cylek?
przemes
PostWysłany: Czw 18:28, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Motocykl kupilem od znajomego-znajomego z pewnym przebiegiem 90 mth. Cylinder dałem do serwisu u nas na miejscu gdzie dokonali pomiaru. Konkluzja byla taka ze jest niewielkie jajo i lepiej będzie przehonowac i dac drugą grupe tłoka. I tutaj ciekawostka....oryginalny tłok wraz z kompletem uszczelek wyszedł sporo taniej niż na allegro zamiennik Smile Tak sie teraz zastanawiam czy zamiennik nie byłby przypadkiem selekcji A.
te300
PostWysłany: Czw 17:46, 24 Wrz 2015    Temat postu:

może się zdarzyć, że po 80mth będzie C, zależy jak kto dba, jeździ i na jakich ustawieniach, kolejna rzecz to zależy kto jak dobiera tłok, niektórzy uważają, że luz 0,05 jest odpowiedni - idąc tą drogą w nominalny cylinder trzeba by założyć od razu selekcję B (z zamiennika).
major000
PostWysłany: Czw 17:28, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Panowie Dirtbike.pl i przemes wasze opinie są na podstawie obserwacji swoich motocykli, które użytkujecie od nowości, w sensie kupiliście je nowe w salonie?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group