Autor |
Wiadomość |
te300 |
Wysłany: Czw 6:23, 01 Paź 2015 Temat postu: |
|
u niektórych zauważam zbyt ubogie ustawienia |
|
 |
snajper1212 |
Wysłany: Śro 22:27, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Ja na postokju przed jazda tak robie 30 sekund na wolnych chodzi a pozniej mantka gazuje zeby sie rozgrzal i nic sie nie dzieje |
|
 |
rejdzik |
Wysłany: Śro 21:46, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
major000 napisał: |
Nie wiem co trzeba robić żeby przy przebiegu lekko ponad 100godz mieć rozbity cylinder i korbę do wymiany... |
Odpala zimnego dwusuwa i opór maneta żeby się rozgrzał. |
|
 |
Kiełek |
Wysłany: Śro 17:07, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Pasowanie zależy od producenta tłoka oraz tego czy jest kuty, czy odlew. Dla jednej firmy może być to 0.05 a dla innej 0.07 mm. |
|
 |
snajper1212 |
Wysłany: Śro 7:32, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
U mnie korba jest ok najechane 118mh wymiana na selekcje tłoka b. jeżdżę na costrolu power cylinder nie posiada rys jest ok |
|
 |
te300 |
Wysłany: Pią 9:45, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
nie bardzo wiem w którym momencie mylę pojęcia, zgadza się fabryka daje tolerancję 0,06-0,1 a wkłada z luzem 0,075, niektóre serwisy zalecają 0,05; tak czy siak wychodzi, że jakby założyć w nominalny cylinder oryginalny tłok sel.II też byłoby dobrze;-)
dlatego pytałem jakie wymiary miał cylinder, bo to określa stopień zużycia
aha w NMR z tego co wiem zalecają pasowanie 0,05 (dla tych motocykli) |
|
 |
major000 |
Wysłany: Pią 8:05, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Mylicie trochę pojęcia...
KTM zaleca pasowanie tłoka z cylindrem dla 300 exc od 0,06 do 0,1.
Przewiduję do tego tylko dwa rozmiary tłoków 71,925 i 71,935. Przeliczcie sobie na ile może być rozbity cylinder aby dalej te tłoki mieściły się w tolerancji. Wcale nie jest tak że już nowy cylinder wychodzi poza limit.
Z drugiej strony jest firma Vertex która dla swoich tłoków przewiduję pasowania 0,06. Tutaj występują 4 pasowania: 71,94, 71,95, 71,96 i 71,97.
Sprawa jest tu prosta, zawsze pasujesz na 0,06 w zależności od wymiaru cylindra i po kłopocie.
Konkluzja jest taka że firma KTM pozwala zakładać luźniejsze pasowania a firma Vertex sugeruję określoną wartość(0,06).
W praktyce ma się to tak że mierzysz teraz cylinder i wychodzi że masz zużyty cylinder do wymiaru 72,02 czyli 2 setki zużycia. Jeśli kupujesz Vertexa z zamiennika to montujesz sel C o rozmiarze 71,96. Jeśli kupujesz oryginał to założysz 71,935( a nawet 71,925 jeszcze mieści się w limicie). Na obydwu tłokach motor będzie chodził dobrze i oba tłokli mieszczą się w zalecanych normach. |
|
 |
przemes |
Wysłany: Pią 7:51, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Nie dawało mi spokoju to co te300 napisałeś i sprawdziłem wymiary tłoków:
oryginał 1: 71,925 i 2: 71,935 (luz 0,06)
zamienniki A 71,94;B 71,95;C 71,96 (luz 0,05?)
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wychodzi na to że oryginalna selekcja 2 jest równa zamiennikowi selekcji A??? |
|
 |
te300 |
Wysłany: Czw 19:52, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
czy dobrze zmierzyli tego nie kwestionuję, zwróć tylko uwagę, że z oryginału tłok sel. II ma wymiar 71,935 czyli zakładając luz 0.06 od razu powinno się założyć sel. II,
aha oryginalny tłok (vertex) wcale dłużej nie hula niż zamiennik (też vertex) |
|
 |
przemes |
Wysłany: Czw 19:32, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Korbę mam ok. Wymiarów cylindra nie pamiętam ale pomiar robili mi w NMR wiec raczej wiedzą co robią. Natomiast nie ukrywam ze trochę się rozczarowałem tym wynikiem... |
|
 |
major000 |
Wysłany: Czw 18:42, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
przemes napisał: | Motocykl kupilem od znajomego-znajomego z pewnym przebiegiem 90 mth. Cylinder dałem do serwisu u nas na miejscu gdzie dokonali pomiaru. Konkluzja byla taka ze jest niewielkie jajo i lepiej będzie przehonowac i dac drugą grupe tłoka. I tutaj ciekawostka....oryginalny tłok wraz z kompletem uszczelek wyszedł sporo taniej niż na allegro zamiennik Tak sie teraz zastanawiam czy zamiennik nie byłby przypadkiem selekcji A. | Dlatego pogadamy jak kupisz nowy i sam będziesz użytkował. Jeżdżę drugą 300-tką od nowości, dbam jak książka każe i moje cylindry do przebiegu 200godz nie wykazują najmniejszych zużyć(nawet przy oknach). Moja była 300-tka lata dalej u mnie w grupie, ma teraz 400godz, tłok sel A i wytarcie 0,01 przy oknach(sam mierzyłem bo dalej ją serwisuję). Mój brat również lata na 300 exc, ma 450 godz, tłok sel A i również tylko przy oknach wytarcie na 0,01. Wszyscy dalej mają korby oryginalne. W ekipie mam jeszcze kilka 250/300 exc które robią podobne przebiegi.
Nie wiem co trzeba robić żeby przy przebiegu lekko ponad 100godz mieć rozbity cylinder i korbę do wymiany... |
|
 |
te300 |
Wysłany: Czw 18:37, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
jaki wymiar miał cylek? |
|
 |
przemes |
Wysłany: Czw 18:28, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Motocykl kupilem od znajomego-znajomego z pewnym przebiegiem 90 mth. Cylinder dałem do serwisu u nas na miejscu gdzie dokonali pomiaru. Konkluzja byla taka ze jest niewielkie jajo i lepiej będzie przehonowac i dac drugą grupe tłoka. I tutaj ciekawostka....oryginalny tłok wraz z kompletem uszczelek wyszedł sporo taniej niż na allegro zamiennik Tak sie teraz zastanawiam czy zamiennik nie byłby przypadkiem selekcji A. |
|
 |
te300 |
Wysłany: Czw 17:46, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
może się zdarzyć, że po 80mth będzie C, zależy jak kto dba, jeździ i na jakich ustawieniach, kolejna rzecz to zależy kto jak dobiera tłok, niektórzy uważają, że luz 0,05 jest odpowiedni - idąc tą drogą w nominalny cylinder trzeba by założyć od razu selekcję B (z zamiennika). |
|
 |
major000 |
Wysłany: Czw 17:28, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Panowie Dirtbike.pl i przemes wasze opinie są na podstawie obserwacji swoich motocykli, które użytkujecie od nowości, w sensie kupiliście je nowe w salonie? |
|
 |