Autor Wiadomość
djmdp
PostWysłany: Czw 10:03, 23 Kwi 2015    Temat postu:

Tylko właśnie na początku może być dużo opiłków, mam przebieg 4.5mth dopiero więc, zobaczę ile tego jest i następną zrobię za 10mth i dopiero po tej ocenie może zrobię wymiany co 15-20mth Też nie jestem jakimś pro więc ten kat będzie miał fory u mnie;)
PiterBaja
PostWysłany: Czw 9:49, 23 Kwi 2015    Temat postu:

kiedy przyzwyczajałem sie do kata (uczyłem sie na nim jezdzic) to co 20 mth i olej był jeszcze zielony swiezy teraz to co 17-19 nie dłuzej zalezy jak ługi wypad i ile mth nabuje w wakacje czesciej go wymieniam ze względu na wyższe temperatury.
djmdp
PostWysłany: Czw 7:16, 23 Kwi 2015    Temat postu:

No właśnie zobaczę co zleci z silnika teraz po pierwszej wymianie, miałem przejechać 1 bak na luzie, w sumie przejechałem 1.5baku na luzie ale wyszło na jednej jeździe 4.5mh, chyba kat się nie obrazi za to...
mikas
PostWysłany: Śro 21:12, 22 Kwi 2015    Temat postu:

@djmdp mam takie samo moto, przy kupnie specjalista od KTM mówił, że zmiana oleju pierwsza przy 2mth potem przy 10mth i żeby raczej ciągle zmieniać właśnie co 10mth. Olej to motorex 10w60. Przy pierwszej zmianie było bardzo dużo opiłków, przy drugiej po 10mth niewiele mniej. Zobaczę ile będzie przy 20mth. Moto nie kosztowało mało więc raczej będę trzymał się tego co sugerował sprzedawca w salonie.
amek721
PostWysłany: Śro 12:34, 22 Kwi 2015    Temat postu:

Ja bym Ci proponował tak:
Na poczatku zmień co 10mth powiedzmy ze dwa razy, kolejne dwa co 15mth i porównaj te oleje. Sam sie przekonasz czy jest sens.
P.S.
Czekamy na fotę sprzętu w dziale zdjęcia i filmy Wink
djmdp
PostWysłany: Śro 11:59, 22 Kwi 2015    Temat postu:

No właśnie też wydaje mi się, że 15 sounds good, i chyba tego będę się trzymał + wymiany filtra, to niedużo kosztuje, a mikro opiłki zawsze na nim osiadają.
Kasjan
PostWysłany: Śro 11:53, 22 Kwi 2015    Temat postu:

No to ładny Very Happy Ja w poprzednim motocyklu yz250f wymieniałem co 8mth. Obecnie w KTMie jeszcze nie wymieniałem oleju bo mam zalano świeży, ale docelowo bede wymieniał co 15mth. Może i za często ale zawsze to lepiej dla silnika Smile
djmdp
PostWysłany: Śro 11:19, 22 Kwi 2015    Temat postu:

2015;p
pawciak12
PostWysłany: Śro 10:32, 22 Kwi 2015    Temat postu:

djmdp napisał:
@Pawciak12 to mój pierwszy ktm, więc nie wiem czy nie ma jakichś wskazówek czy przeciwwskazań, do Yamahy przywykłem i wiedziałem na co było ją stać i że np wymiana oleju co 15mh była wystarczająca, ale z tego co pamiętam, to jak brałem ktma to chyba serwisant mówił co 10mh... No ale to strasznie często, mógłbym tak robić, to nie problem, tylko czy jest sens? Głównie tą jego decyzję tutaj próbuję zrozumieć..
a jaki rok tego kata?
djmdp
PostWysłany: Śro 10:01, 22 Kwi 2015    Temat postu:

@Pawciak12 to mój pierwszy ktm, więc nie wiem czy nie ma jakichś wskazówek czy przeciwwskazań, do Yamahy przywykłem i wiedziałem na co było ją stać i że np wymiana oleju co 15mh była wystarczająca, ale z tego co pamiętam, to jak brałem ktma to chyba serwisant mówił co 10mh... No ale to strasznie często, mógłbym tak robić, to nie problem, tylko czy jest sens? Głównie tą jego decyzję tutaj próbuję zrozumieć..
pawciak12
PostWysłany: Śro 9:55, 22 Kwi 2015    Temat postu:

djmdp napisał:
Mój jest 450, W sumie po torze nie latam, 100% teren, ale z quadami, więc kurz, podjazdy częste, ale zdecydowanie nie pałowanie na full obrotów.. więc może 15mh interwały będą bezpieczne? Nie wiem czy user manual nie mówi właśnie o 15mh...
I jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie, czy jest sens, jakiś benefit, czy też bezsensowność a nawet przeciwwskazanie lania benzyny 98??

Po pierwsze skoro w wr 250 wymieniałes co 15h to czemu w 450 nie miał bys robic tez co tyle... ja u siebie w 450 wymieniałem co 15 h ale stwierdziłem ze to troche za czesto bo olej był jeszcze ok wiec wymieniam co 18h a filtry co druga wymiane (pierwszy sezon wymieniałem co kazda wymiane oleju ale stwierdziłem ze to troche przesada, rozcinałem te wymieniane co 15h i te co 30 i porównywałem, nie widziałem ruznicy w koloze tych filtrów wszystkie były tak samo ciemne od zuzytego oleju... co do tego paliwa to w manualu jest napisane ze PRZYNAJMNIEJ ron95
djmdp
PostWysłany: Śro 9:23, 22 Kwi 2015    Temat postu:

Mój jest 450, W sumie po torze nie latam, 100% teren, ale z quadami, więc kurz, podjazdy częste, ale zdecydowanie nie pałowanie na full obrotów.. więc może 15mh interwały będą bezpieczne? Nie wiem czy user manual nie mówi właśnie o 15mh...
I jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie, czy jest sens, jakiś benefit, czy też bezsensowność a nawet przeciwwskazanie lania benzyny 98??
pawciak12
PostWysłany: Śro 9:06, 22 Kwi 2015    Temat postu:

djmdp napisał:
@PiterBaja, serio co 20?? A Ty czym zalewasz swojego kata i co ile mh?

to zalezy od jazdy, jak ktos katuje taka 250 na torze to wiadomo ze po 10 h juz olej czarny i do wymiany, a jak ktos lata typowo enduro po płaskim nie katujac silnika za mocno i to jeszcze takim 525 gdzie ten silnik juz ma duzo lepszy moment z dolnych obrotów i nie potrzeba go tak mocno krecic to wiadomo ze interwały serisowe beda dłuzsze i taki olej po 20h bedzie do wymiany...
djmdp
PostWysłany: Śro 8:34, 22 Kwi 2015    Temat postu:

@PiterBaja, serio co 20?? A Ty czym zalewasz swojego kata i co ile mh?
PiterBaja
PostWysłany: Śro 8:21, 22 Kwi 2015    Temat postu:

Na forum było wałkowane nie raz ze najlepszy olej do katow to motul 300v albo motorex. Na tych olejach sporzegło działa najlepiej i nie pozostawia nagaru. gestosc w takie ciepłe dni to 15w byłby najlepszy.

Jezeli w wr 250 wymieniałes co 15mth to w exc 450 wystarczy co 20 mth

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group