Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Czw 21:49, 22 Wrz 2016    Temat postu:

dokłądnie jak dotyka to juz nie ma co regulować Very Happy limit jest chyba 0.25 mm
ewertas
PostWysłany: Czw 19:23, 22 Wrz 2016    Temat postu:

Kolego januslus masz zawory do wymiany. Jak dźwigienki dotykają talerzyków to nie próbuj nawet odpalać tego silnika, bo może się skończyć gruuubym remontem.
januslus
PostWysłany: Czw 18:16, 22 Wrz 2016    Temat postu: problem z regulacją

witam wszystkich, ostatnio zmieniałem łańcuszek rozrządu i na koniec chciałem wyregulować zawory. Wał zablokowany, tłok u góry a krzywki wałka skierowane w dół. Sprawdzam zawory wydechowe, 0,1 mm wchodzi czyli ok. przechodzę do ssących. Brak szczeliny, więc luzuję nakrętkę i wykręcam śrubę żeby wcisnąć listek 0,1. W momencie gdy listek 0,1 siedzi z lekkim oporem zaczynam dokręcać nakrętkę (bez ruszania śruby, która jest cały czas w tej samej pozycji) i tu pojawia się problem gdyż po dokręceniu nie mogę wyjąć szczelinomierza, jak gdyby jeszcze bardziej dokręcał stopkę ale śruba do regulacji jest cały czas w tym samym miejscu. Wykręcając ją bardziej i blokując jest tak samo. Poza tym można zauważyć, że dźwigienki opierają się o płytki zaworowe.
https://zapodaj.net/99c77866af449.jpg.html
https://zapodaj.net/4f252db8435a0.jpg.html
DirtBike.pl
PostWysłany: Czw 18:43, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Aarek1414 napisał:
Oglądałem ktoś gdzieś nawet wrzucił zdjęcie głowicy z krzywkami w dół więc myślę, że tutaj wszystko będzie ok. Zastanawiałem się tylko czy da się fizycznie regulować zawory przy źle ustawionym punkcie czy jest to niemożliwe dla ssących lub wydechowych.


Nie da się bo krzywki napierają na dźwigienki i wtedy nie ma żadnego luzu (bez względu jak duży luz ustawisz)
Aarek1414
PostWysłany: Czw 23:50, 05 Mar 2015    Temat postu:

Oglądałem ktoś gdzieś nawet wrzucił zdjęcie głowicy z krzywkami w dół więc myślę, że tutaj wszystko będzie ok. Zastanawiałem się tylko czy da się fizycznie regulować zawory przy źle ustawionym punkcie czy jest to niemożliwe dla ssących lub wydechowych.
szaman108
PostWysłany: Czw 23:38, 05 Mar 2015    Temat postu:

Można ustawiać np. jak zawory wydechowe są otwarte czyli wciśnięte wtedy ustawiasz ssące i na odwrót.Najlepiej zrobić to z kimś kto to ogarnia.A oglądałeś filmiki w necie jak się ustawia zawory?
Aarek1414
PostWysłany: Czw 21:16, 05 Mar 2015    Temat postu:

Czy w tym złym położeniu da radę ustawić zawory czy jest to niemożliwe? Ustawiałem pierwszy raz sam i się zastanawiam czy czegoś nie pomieszałem ale krzywki chyba miałem dobrze bo faktycznie widać je jak się poświeci latarką wał też zblokowałem. Ustawiłem tak że 0,1 wchodzi z lekkim oporem 0,15 nie wcisnę, przydała by się 0,12.
wójo
PostWysłany: Śro 19:24, 04 Mar 2015    Temat postu:

w takim razie zle znajdujesz ten punkt, nie ma opcji zeby tłok pracował góra dół w okolicach naciecia na wale do ustalania gmp.
lukas88lag
PostWysłany: Śro 18:41, 04 Mar 2015    Temat postu:

[quote="wójo"]
lukas88lag napisał:
Nie szukaj żadnej śruby. Ona jest fabrycznie wkręcona w prawy karter.

Ja osobiście nie wkręcam tej śruby tylko patrzę na krzywki i małym śrubokrętem albo opaską zaciskową przez otwór świecy szukam Górnego Martwego Położenia Tłoka, blokując śrubką zauważyłem, że to GMP nie jest takie idealne (pewnie do regulacji wystarczy) obracając wałem dalej tłok jeszcze idzie do góry kilka cm.


no to sie mylisz bo właśnie zblokowanie śrubą daje idealnie punkt gmp, sprawdzałem to podczas rozbiórki silnika i w tym położeniu sworzeń korbowodu jest dokładnie w środku osi cylindra, poza tym nie trzeba być ostrożnym żeby nic sie nie przestawiło...

No fakt przy tej metodzie nie trzeba być specjalnie ostrożnym, jeżeli rzeczywiście to GMP blokowane śrubą jest lepsze/dokładniejsze to może też się na nią przerzucę. W końcu bardziej doświadczony kolega się wypowiada. Faktem jest jednak, że obracając wałem i mijając ten otwór tłok unosi się jeszcze odrobinę - może nie kilka cm ale z centymetr może pół.
wójo
PostWysłany: Wto 23:15, 03 Mar 2015    Temat postu:

[quote="lukas88lag"]Nie szukaj żadnej śruby. Ona jest fabrycznie wkręcona w prawy karter.

Ja osobiście nie wkręcam tej śruby tylko patrzę na krzywki i małym śrubokrętem albo opaską zaciskową przez otwór świecy szukam Górnego Martwego Położenia Tłoka, blokując śrubką zauważyłem, że to GMP nie jest takie idealne (pewnie do regulacji wystarczy) obracając wałem dalej tłok jeszcze idzie do góry kilka cm.


no to sie mylisz bo właśnie zblokowanie śrubą daje idealnie punkt gmp, sprawdzałem to podczas rozbiórki silnika i w tym położeniu sworzeń korbowodu jest dokładnie w środku osi cylindra, poza tym nie trzeba być ostrożnym żeby nic sie nie przestawiło...
lukas88lag
PostWysłany: Wto 19:11, 03 Mar 2015    Temat postu:

Nie szukaj żadnej śruby. Ona jest fabrycznie wkręcona w prawy karter.
Bardzo ładnie ją tutaj widać (zaznaczona przeze mnie czerwoną ramką).
Normalnie jest ona wkręcona razem z podkładką (numerek 2 z rysunku), jeżeli już znajdziesz mniej więcej właściwe GMP (są 2 GMP i tylko wtedy kiedy krzywki wałka rozrządu skierowane są do dołu rozpoczynamy regulacje) przyświeć sobie w ten otwór i powinieneś zobaczyć otwór na wale, wtedy wkręcasz tę śrubkę, ale już bez podkładki - tym sposobem masz zablokowany wał.
Ja osobiście nie wkręcam tej śruby tylko patrzę na krzywki i małym śrubokrętem albo opaską zaciskową przez otwór świecy szukam Górnego Martwego Położenia Tłoka, blokując śrubką zauważyłem, że to GMP nie jest takie idealne (pewnie do regulacji wystarczy) obracając wałem dalej tłok jeszcze idzie do góry kilka cm. Moto na podnośniku stoi i uważam żeby go nie zruszyć, bo chwila nieuwagi i tracimy GMP potrzebne do ustawienia luzów zaworowych, także od tylnego koła już wtedy trzymam się z daleka.
Luzy, żeby uniknąć dodatkowego pytania w przypadku silnika RFS ustaw na 0,1 mm.
Powodzenia Wink
michal7508
PostWysłany: Wto 17:15, 03 Mar 2015    Temat postu:

Aha a ta śruba to jakaś serwisowa jest czy jaka? W manualu widzę, że poprostu jest. A głupie pytania zadaję bo będę się zabierał za to pierwszy raz więc nie wiem i chciałbym, żeby ktoś wytłumaczył ocb.
henio12323
PostWysłany: Pon 21:54, 02 Mar 2015    Temat postu:

a co do srubki to da sie zablokować w innej pozycji - jak wkręcis na hama gdzieś w wał to go zablokujesz. dlatego ja zawsze ustawiam mniej wiecej GMP i potem swiece sobie latarką w otwór i widze dokładnie wcięcie w wale
wójo
PostWysłany: Pon 21:22, 02 Mar 2015    Temat postu:

pierwsze słysze zeby w jakimkolwiek silniku luz zaworowy powinien byc ustawiany na ciepłym silniku.
wał nalezy zblokowac w exc bo ma tendencje to obracania sie w okolicach martwego punktu ( zreszta jak w wiekszosci singli).
Sruba do blokowania jest jedna i nie z zadnej pokrywki i nic nie trzeba dorabiac.
Ludzie wystarczy poogladac chociazby obrazki w serwisówce, nie mówie juz o czytaniu a tymbardziej w obcym jezyku a "złosliwe" odpowiedzi sa uzasadnione wedle zasady Na głupie pytania głupie odpowiedzi.
michal7508
PostWysłany: Pon 19:50, 02 Mar 2015    Temat postu:

Ja jeszcze tak dla pewności. Blokujesz wał śrubą od dekielka pokrywki zaworów? Czy lepiej dobrać coś na sztukę na czas blokady? I czy da się zblokować wał w innym położeniu niż GMP (jakimś dziwnym sposobem gdybym czasem źle ustawił GMP) ?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group