Autor Wiadomość
mazi-1986
PostWysłany: Śro 20:49, 29 Lis 2017    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Widzę, że nie ma co szaleć, tylko stopniowo wprowadzać zmiany.
KristofSX
PostWysłany: Śro 20:33, 29 Lis 2017    Temat postu:

np w 350 jeden ząb różnicy z tyłu robi to że w ciaśniejszym zakręcie moto zbierze Ci się z 3 biegu od razu bez przymulenia czy strzału ze sprzęgła.

teoretycznie 13x50 to mniej więcej 14x52 ale im mniejsza zębatka z przodu tym lepiej przenosi moment obrotowy ale w dużych moto jak 450 nie ma to wielkiego znaczenia bardziej w mniejszych moto jak 350/250.

w 450 testowałem 14x50/51/52 , najlepiej mi szło na 14x51,
w 350 testowałem 14x51, 14x52, 13x50 , 13x51 i 13x52
na razie jeżdżę 13x51,

teoria doboru przełożeń mówi żeby tak je dobierać aby 3 bieg był jak najbardziej elastyczny w danym terenie/torze
henio12323
PostWysłany: Śro 20:26, 29 Lis 2017    Temat postu:

obojętne co zmienisz

tylko że 1 zab z przodu to jak mniej wiecej 2-3 z tyłu
mazi-1986
PostWysłany: Śro 20:00, 29 Lis 2017    Temat postu:

Wydawało mi się, że niewiele. Jakie Kristofsx stosowales w 450? Lepiej tył, czy przód zmieniać? Jest to jakoś istotne?
KristofSX
PostWysłany: Śro 19:30, 29 Lis 2017    Temat postu:

jeden ząb z tyłu robi dużą różnicę, 13x52 to za krótko, zacznij od 14x52, ewentualnie 13x50/ lub 51,
mazi-1986
PostWysłany: Śro 19:21, 29 Lis 2017    Temat postu:

Wydaje mi się, że 1 ząb z tyłu niewiele zmieni i była by to raczej modyfikacja bezprzedmiotowa. Fabrycznie jest 14/52 i takie rozważam, ewent. 13/48.
Pajka
PostWysłany: Śro 19:11, 29 Lis 2017    Temat postu:

Ja u siebie mam 13x51. Jak miałem z przodu 14 to czasami przyduszałem go pod koniec podjazdu. Teraz czasami musze podjazd jechac na 3 bo za szybko traci trakcje ale generalnie jest ok.
mazi-1986
PostWysłany: Śro 17:59, 29 Lis 2017    Temat postu:

Siemanko. Pacjent: Exc 450 2014.
W moim kacie kończy się napęd. Aktualnie mam przełożenie 13x52. Coż mogę powiedzieć? Bardzo dobre w ciężki teren, na przelocie gorzej chodź z racji że to 450 to i tak idzie jak burza.
Przyzwyczaiłem się do tego przełożenia i jakoś boję się zmieniać, ale wiem że w hard enduro raczej stosuje się inne przełożenie, większe. W związku z czym chcę wrzucić 14z na przód, a tył, no cóż nie bardzo wiem co?
Zostawić te 52z, czy może coś mniejszego?
Moto ma przede wszystkim dobrze jechać podjazdy i trialowy teren, przelot to kwestia bardzo drugorzędna.
Wydaje mi się, że zmiana przełożenia poprawi trakcję, bo teraz ma tak dużo momentu, że na śliskim łatwo ją stracić.
Co myślicie?
Denixen
PostWysłany: Pią 20:23, 13 Lut 2015    Temat postu:

Wprawdzie mam ktm exc 250 z przełożeniami 13/52 ale sobie chwalę. Nie nadają się za bardzo do jazdy na kole bo trzeba dużo mieszać ale do enduro jest w sam raz, wrzucam 2 ew. 3 i każdy podjazd jest mój. Very Happy
januszek
PostWysłany: Pon 14:28, 09 Lut 2015    Temat postu:

U mnie w 2001 jest 14/48 troche słabo i za szybko, zmieniam teraz na 14/50 i do testowania planuje kupic jescze przednia 13
przemes
PostWysłany: Nie 21:24, 08 Lut 2015    Temat postu:

Ja miałem 14/52 ale jedynka była bezużyteczna do tego tak jak kolega wyżej pisał tzn.dwójka na podjazd za wolna trójki czasami brakowało.Zmieniłem na 15/52 i jest lepiej.
rams
PostWysłany: Nie 13:36, 08 Lut 2015    Temat postu:

Rok 2010
wtct
PostWysłany: Sob 21:08, 07 Lut 2015    Temat postu:

rams napisał:
Mam w swoim 13:48 i jest to idealne przełożenie w ciężki teren.


Ale jaki masz rok produkcji, bo to ma kluczowe znaczenie ze wzgledu na przelozenia w skrzyni.
Pajka
PostWysłany: Pią 18:15, 09 Sty 2015    Temat postu:

Ja mialem u siebie 13/50, dwojka mocna, ale chyba troche za wolna, do tego na dluzszych przelotowkach jak trzeba bylo leciec za chlopakami z 80 km/godz straszny smok. Teraz zmienilem z przodu na 14, ale zdazylem jedna jazde zrobic tylko, ale wedlug mbie lepiej.
bartek85
PostWysłany: Wto 22:30, 06 Sty 2015    Temat postu:

Miałem 200 z 1999r i tam były trochę inne przełożenia w skrzyni jak w nowszych modelach. Jeździłem na przełożeniu 14/50. Do wolnej technicznej jazdy było niby ok ale na podjazdy 2 była za krótka a znów 3 za szybka i za słaba. Nie wspomnę o przelotach na prostych. Myślę że optimum było by 14/48.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group