Autor Wiadomość
przemes
PostWysłany: Pon 11:13, 30 Maj 2016    Temat postu:

Ślizga mi się stałe koło zębate na osi bendix-a w 300 exc. Jeszcze nie rozbierałem tego wiec pytanie czy da się to jakoś naprawić?
lukas_da
PostWysłany: Wto 22:28, 17 Lut 2015    Temat postu:

http://www.jebruns.com/howtos_bulletins/KTM2stEstartBulletin.pdf
Gość
PostWysłany: Wto 22:22, 17 Lut 2015    Temat postu:

Czym jest zalewane magneto na ty, filmie z youtube?
barek253
PostWysłany: Śro 11:03, 31 Gru 2014    Temat postu:

u mnie ta uszczelka od nowości jeszcze jest więc aż mnie dziwi że się udało że nie poszła
bo niektórym siadało np po 100h
rok 2012 mam
teraz na remont kupiłem komplet uszczelek atheny, ale ta jedną uszczelkę zamówiłem ori najnowszą czarną i mam nadzieję że kłopotów nie będzie
major000
PostWysłany: Śro 10:42, 31 Gru 2014    Temat postu:

Rozruszniki w dwusuwowych ktm-ach są poprostu źle zaprojektowane. Pracują praktycznie na sucho, mają złe łożyskowania, jak dodamy do tego czynniki zewnętrzne to okazuję się że po 50godz potrafią już nie działać. Żadne zmiany mocy rozrusznika, akumulatora czy sprzęgła nic tu nie dadzą, to takie wycieranie dupy szkłem. Podejrzewam że dopiero nowy silnik dostanie nowy rozrusznik. U mnie w 2015 na drugim locie już dwa razy się podwiesił skurwiel.
Co do uszczelki na dużym deklu to zapomniałem o niej wspomnieć. Chyba jest szansa że ją poprawili bo jest całkiem inaczej spasowana(nie wystaje na zewnątrz jak te stare kondony) oraz wogóle mi się nie poluzowały śruby po 5godz przebiegu. W modelu 2013 po dwóch lotach śruby na pompie wody można było palcami odkręcać.
Co do jakości ktm-ów to niestety czasy debiloodpornych 525 już nie wrócą. Uciekają z wagi kosztem żywotności. W zeszłym roku jak zobaczyłem korbę z nowej 500exc to parsknołem śmiechem. W porównaniu do korby z 530 czy 525 wygląda jakby ją zapożyczyli z pojemności 125.
electro
PostWysłany: Śro 9:09, 31 Gru 2014    Temat postu:

W modelu 2013 był już mocniejszy rozrusznik (410W), standardowy aku i bendix wprowadzony w 2012. W 2015 jest komplet: aku o większym prądzie rozruchowym, mocniejszy starter 410W i spawany laserowo bendix o innym przełożeniu. Jeśli to klęka, to nie widzę przyszłości dla e-startu w 2t ktm Very Happy

Wszystkie wymienione części można włożyć do poprzednich roczników plug&play.

Wygląda na to, że fabryczny zestaw dostaje najmocniej po dupie w exc 300 i wersjach sx (większa kompresja). W exc 250 jest teoretycznie najłatwiej, przy sprawnym i nasmarowanym mechaniźmie powinno to działać, ale utrzymanie go w takim stanie wymaga sporo uwagi.

Przesiadłem się z exc 450 z rfs 2006. Motocykl był naprawdę dopracowany konstrukcyjnie. Teraz mam exc 250 2012 i widzę, że nie jest tak wesoło: starter i częsty problem w tych motocyklach z dużą uszczelką pod sprzęgłem. Motocykl jest super, to co napisałem to pierdoły, ale moje wyobrażenie o mega dopracowanych konstrukcjach ktm trochę się zmieniło Very Happy
major000
PostWysłany: Wto 22:14, 30 Gru 2014    Temat postu:

Ja miałem model 2013. Akumulator do końca oryginalny, nie zmieniany od nowości, nie doładowywany, nie wyjmowany na zimę, generalnie olewka.
electro
PostWysłany: Wto 22:14, 30 Gru 2014    Temat postu:

Standard
te300
PostWysłany: Wto 22:03, 30 Gru 2014    Temat postu:

ok. dzięki, jeszcze nic z tym nie robiłem także spróbuję może akurat, akumulator w '12 miałeś standard czy mocniejszy?
major000
PostWysłany: Wto 21:29, 30 Gru 2014    Temat postu:

Ostatnio kupiłem jakiś smar w sprayu, nie pamiętam nazwy. To jest obojętne, najgorsze co może być to praca mechanizmu na sucho, więc obojętnie jaki smar byle był.
Najlepsza metoda to zalanie odpowiednim płynem magneta, metoda ta jest opisana na youtube, wtedy masz smarowanie rozbryzgowe i dużo większą żywotność mechanizmu rozrusznika.
te300
PostWysłany: Wto 21:20, 30 Gru 2014    Temat postu:

czym smarujesz?
major000
PostWysłany: Wto 21:14, 30 Gru 2014    Temat postu:

Trzeba uszczelnić w pierwszej kolejności rozrusznik i gniazdo w karterze gdzie wchodzi rozrusznik aby nie dostawała się woda do środka. Następnie sprzęgiełko i całe przeniesienie napędu nie może pracować na sucho, co jakiś czas trzeba to czyścić i smarować. Następnie "łożyskowanie" sprzęgiełka nie może mieć dużych luzów, jeśli są trzeba wymienić tulejki. I najważniejsza sprawa to ustawienie gaźnika, lekko rozregulowany gaźnik będzie objawiał się tym że rozrusznik kręci a moto nie odpala. W poprzednim modelu 2013 co 40godz zmieniałem świecę i regulowałem gaźnik, efekt taki że w dniu sprzedaży przy 220godz przebiegu motocykl dalej odpalał z rozrusznika od strzała.
te300
PostWysłany: Wto 21:07, 30 Gru 2014    Temat postu:

a można podpytać jaki masz na to patent?
major000
PostWysłany: Wto 21:04, 30 Gru 2014    Temat postu:

Mam model 2015 i na pierwszych lotach już mi się podwiesił dwa razy...Tak że rozrusznik w KTM 2t bez zmian. Muszę w nowym moto rozbierać rozrusznik i poprawiać po fabryce...
te300
PostWysłany: Wto 21:00, 30 Gru 2014    Temat postu:

nie jestem pewien czy jest sens z tym g.. walczyć, mój jak go kupiłem palił od dotknięcia ciepły czy zimny , zmieniłem ustawienia gaźnika i sprężynkę na wydechu i przestał, później zmieniłem ustawienia gaźnika na niższą temperaturę raz zapali a innym razem tylko pokręci

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group