Autor Wiadomość
rafal9109
PostWysłany: Pon 21:23, 07 Lis 2016    Temat postu:

Witam odświeżam trochę temat bo od kilku dni borykam sie z moim sxf 2012 najprawdopodobniej włąsnie przez czujnik TPS. Problem miałem taki że sprzęt na wtrysku a przy nagłym dodaniu gazu dusił sie jak ROMET na gaźniku;/ Sprawdziłem wskazanie TPS voltomierz wskazywał 0,7 ustawiłem na 0,63 tak wg tutejszego forum, poprawiło się pojechałem w teren i ledwo wróciłem do domu bo tak zaczął moto kaszleć dojechałem jakoś do domu ale pożniej były straszne problemy z odpalenie... dziś znowu przeglądałem układ zasilania i zauwazyłem że wtyczka która jest wpieta w wtryskiwacz jest zasniedziała przeczyściłem to i udało mi sie ktm odpalić ale nadal był problemy z utrzymaniem wolnych obrotów i przy dodaniu gazu motor sie dusił CO CIEKAWE LEPIEJ ZACHOWYWAŁ SIĘ GDY CZUJNIK TPS BYŁ ODŁĄCZONY bo przynajmniej nie gasł na wolnych obrotach..... zrezygnowany zaczołem czytac serwisówke i wyczytałem że w moim sxf tps ma byc ustawiony nie na 0,63 a na 0,601V dla 2150-2250 rmp. wróciłem do garażu ustawiłem TPS ponownie zwiększyłem nieco obroty biegu jałowego oczywiście "na oko" bo nie mam jak sprawdzić prędkości obrotowej... po ustawieniu TPS moto poprostu igła jeszcze nigdy nie był taki "żywy" wypiołem przyrząd do ustawiania TPS poskłądałem wszystko na swoje miejsc.... i moto nie mógł znowu zapalić.... doszedłem do wniosku że albo szwankuje czujnik TPS albo kostka którą podłączone są przewody do tps'a, ponieważ gdy silnik pracuje a ruszam kablami przy tps to np. silnik gaśnie itp.

Mam dwa pytania:
1) czy ktoś wie czy można gdzieś kupić te wtyczki do instalacji najchętniej wymienił bym tą od wtryskiwacza i od czujnika przepustnicy na nową
2) jak sprawdzić czy tps jest sprawny??? wyjąłem go i mierzyłem zmiane rezystancji pomiedzy poszczególnymi pinami; rezystancja zmienia sie płynnie lecz nie wiem jakie są nominalne wartości rezystancji przy skrajnych położeniach czujnika
lukas_da
PostWysłany: Nie 16:14, 25 Sty 2015    Temat postu:

Nakłucie zostało zrobione przed kompem czyli pod siedzeniem nie przy czujniku ( miejsce jak wiemy zasłonięte przed czynnikami zewnętrznymi). Samo miejsce nakłucia zostało fachowo zabezpieczone. Rezystancja izolacji sprawdzona.
Co do samego TPS, wilgoć była w środku, jak wspominałem problem 11 rocznika. Jest to powód dla którego te sprzęty mają problem z odpaleniem na zimno. Ludzie się głowili co jest powodem (najczęściej obwiniali wtrysk). Należy dobrze zabezpieczyć TPS przed przenikaniem wody, która najpewniej dostaje się podczas mycia myjką ciśnieniową.
szaman108
PostWysłany: Nie 15:22, 25 Sty 2015    Temat postu:

W moto to samo kolego efekt końcowy będzie taki sam jak w innych pojazdach mechanicznych.Jakiekolwiek nakłucia przewodów poza kabiną(w moto kabiny brak) kończą się właśnie w taki sposób.Ewentualnie stan krytyczny to pożar pojazdu po jakimś tam czasie.
rejdzik
PostWysłany: Nie 14:31, 25 Sty 2015    Temat postu:

Nie wiem jak w moto ale długo bawiłem się takimi rzeczami w samochodówce, jakiekolwiek nakłucie przewodu prowadzi do korozji przewodu zwiększając jego rezystancję wewnętrzną, co z czasem wpłynie na odczyty z czujnika położenia przepustnicy.
lukas_da
PostWysłany: Sob 20:19, 24 Sty 2015    Temat postu:

Dla potomnych.
Ustawiając TPS trzeba w pierwszej kolejności dobrze ustawić wolne obroty. Ja ustawiłem na oko, bo okazuje się, że słuchu nie mam.
Wczoraj byłem na przeglądzie i po podpięciu pod kompa okazało się, że były ok 2400rpm. Pod tą wartość ustawiłem TPS na 0,601V. Co oczywiście generowało błędy ECU.
W SXF mają być ok 2200rpm
Jednym słowem trudno jest ustawić obroty bez kompa. Wyjściem może okazać się licznik moto godzin z funkcją rpm.
Taka sytuacja.
lukas_da
PostWysłany: Pon 23:51, 12 Sty 2015    Temat postu:

no, tak właśnie. Po wszystkim elegancko zalakowane. A co?
znalazłem nawet specjalny probierz igłowy do takich operacji, ale miał większą średnicę niż igła.
Przy okazji zabezpieczyłem sam czujnik TPS przed dostawaniem się wilgoci co było problemem w 11 roku. Od 12 TPS ma już osłonę. Temat zgłębiony na thumpertalk.
szaman108
PostWysłany: Pon 23:12, 12 Sty 2015    Temat postu:

Tylko mi niemów,że wpiąłeś się w przewód tą igłą przebijając jego izolację Confused
lukas_da
PostWysłany: Pon 13:04, 12 Sty 2015    Temat postu:

Temat załatwiony, zastanawiałem jak się wpiąć w instalację w prosty sposób, nie robiąc przy okazji szkód. Na początku myślałem aby wpiąć się w przewody szybkozłączką typu T.
Koniec końców po poradzie zaprzyjaźnionego mechaniora wpiąłem się najcieńszą igłą. Metoda nie pozostawiła po sobie śladów. Czujnik ustawiony i po temacie.
lukas_da
PostWysłany: Sob 12:01, 27 Gru 2014    Temat postu: Ustawienie TPS SXF 250 2011

Witam,

mam pytanie jak w warunkach garażowych ustawić czujnik TPS w sxf 250 11rok (wtrysk). Na necie widziałem przejsciówkę (45$) którą wpina się między TPS a ECU. Czy można ten sensor ustawić bez tego gadżetu?
http://www.tpstool.com/

wesołego po świętach i dobrego 15 roku.
Łukasz

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group