Autor Wiadomość
gandzo85
PostWysłany: Wto 12:12, 29 Maj 2018    Temat postu:

Wał zblokowałem śrubą od przodu silnika. Luzy zaworowe ustawiłem metodą śrubka do wyczuwalnego oporu i odkręcamy ją o 1/6 obrotu względem nakrętki kontrującej. Luzy wyszły po 0.10 na wszystkich zaworach. Ważne jest też ustawienie gaźnika, tak aby silnik schodził bezproblemowo z obrotów i aby hamowanie silnikiem było jak najbardziej efektywne.
Teraz odpalanie silnika jest dziecinnie proste. Nawet tłoka nie trzeba ustawiać w określonym położeniu. Wystarczy zwyczajnie kopnąć ze średnim wysiłkiem i moto pali od strzała Smile Dzięki za pomoc Smile
KristofSX
PostWysłany: Pon 21:55, 28 Maj 2018    Temat postu:

no tak jak myślałem Smile
ustaw 0.10 0.11 na wszystkich i będzie ok.
gandzo85
PostWysłany: Pon 20:52, 28 Maj 2018    Temat postu:

No to pojechalem po bandzie ustawiajac luzy zaworowe podczas skladania silnika po remoncie :/ Za duze jednak mi wyszly wtedy. Dzis ustawilem tlok w TDC za pomoca tej sruby wkrecanej od przodu silnika i luzy na wydechach mialem 0.25 i 0.23 heh. To teraz juz wiem, czemu po poprzednim wlascicielu moto, luzow praktycznie nie szlo wyczuc w palcach.

Dobra, na ile ustawic luzy? Serwisowka mowi ze na 0.12. Gdzies na forum wyczytalem, ze najlepiej silnik chodzi na 0.10. To ile mu ustawic?
gandzo85
PostWysłany: Pią 19:27, 25 Maj 2018    Temat postu:

Hmmm teraz to mam banię! Dobre pytanie. Zdaje sie, że ustawilem jedynie wznios krzywki wałka rozrzadu jak najdalej od łożyska konika, czyli wznios krzywki w dół. Nie pamiętam czy kontrolowałem czy tlok jest w GMP... Teraz patrze i faktycznie wg. serwisowki tłok ma byc w GMP, w momencie zapłonu, i wtedy nalezy luz ustawiac. Jutro sprawdze luzy.

A sam mechanizm dekompresatora na walku rozrzadu moze sie zuzywac w trakcie eksploatacji i przestac dzialac? Czy to raczej niezuzywalny element?
KristofSX
PostWysłany: Pią 18:12, 25 Maj 2018    Temat postu:

a jesteś pewny że zawory regulowałeś w dobrym punkcie? taki objaw jest jak ustawisz zawory 180st po GMP
gandzo85
PostWysłany: Pią 17:14, 25 Maj 2018    Temat postu:

KristofSX napisał:
w KTM masz automatyczny odprężnik, nie trzeba ustawiać specjalnie tłoka, a jeśli na kopce masz za dużą kompresję - zawory są źle ustawione
Generalnie na 99% masz przestawione zawory


Hej. No wlasnie ja mam za duza kompresje na kopniku. Na zimnym silniku jeszcze jakotako idzie odpalic, ale na cieplym jak sie tłok uszczelni olejem i paliwskiem po 2 nieudanych kopnieciach przy odpalaniu, tak kaplica, nie idzie juz przelamac kompresji (nowy tłok wsadzony). O co chodzi z tymi zaworami? Trzeba ustawic luz zaworowy jakos inaczej czy walek rozrzadu przestawic na lancuszku?! Na starym tloku palil od strzala zawsze jakby nie bylo kompresji czyli odpreznik wtedy dzialal. Wydechowe zawory byly docierane, ssace nowe i zdaje sie, ze ustawilem luzy pod gorna granice tolerancji...
Royas
PostWysłany: Pią 21:00, 04 Lut 2011    Temat postu:

Zadki chce miec 100% pewnosc ze olej bede mial dobry mam mozliwosc oddania bo znajomy mi go latwil oraz 2 filterki bo nie byk pewny ktory podejdzie niby w 2003r wychodzily 2 radzaje filterkow

czyli kupowac MOTOREX OLEJ KTM RACING 4T 20W 60 syntetic ????
ten leja w servisach moze sie ktos jescze wypowiedziec na forum Smile POZdro
KristofSX
PostWysłany: Czw 23:17, 03 Lut 2011    Temat postu:

trochę rzadki , może go trochę wciągać, zobacz jak sie będzie zachowywał
Royas
PostWysłany: Czw 22:02, 03 Lut 2011    Temat postu:

olej juz zamowilem motul 300V 10W40 mam nadzieje ze bedzie dobry bo drogi hehe
KristofSX
PostWysłany: Czw 20:34, 03 Lut 2011    Temat postu:

olej - MOTOREX OLEJ KTM RACING 4T 20W 60 syntetic

ja leję tez castrol R4
wczesniejsze modele (chyba do 2006 ) miały lane Shella
Turbo
PostWysłany: Czw 8:37, 03 Lut 2011    Temat postu:

też miałem problem z odpalaniem exc 450 na zimnym wrzucam ssanie rusze kopniakiem ze 2-3 razy dalikatnie, później manetką gazu ze 2 razy no i mocny kopniak bez gazu i jazda, na ciepłym tylko kopniak bez gazu
henio12323
PostWysłany: Śro 21:29, 02 Lut 2011    Temat postu:

tak odpalanie to kwestia nauczenia sie. kumpel miał lc4 i mówił że ma problemy z odpalaniem bo z rozruchu na dotyk a z kopki ni jak. ale próbował próbował i potem za kazdym razem z kopa odpalał Very Happy mi tez nie pali od kopa bo tez nie umiem do konca Razz ale tragedii nie ma Very Happy

jaki olej ? motul 300V 10W40
Royas
PostWysłany: Śro 21:24, 02 Lut 2011    Temat postu:

NO dzis bylo lepiej odpalilem i to nie jeden raz z dnia na dzien idzie mi to coraz lepiej

koledzy powiedzcie mi jaki olej kupic do mojego ktma jaki leja w servisach ??
mcx
PostWysłany: Śro 15:20, 02 Lut 2011    Temat postu:

musisz wyczuc moment kiedy po zejsciu kopniaka w dół odpuszczasz do góry potem w dół az poczujesz opór znowu do góry i jeb! musi palić! a deko jak kolega wyzej napisał
KristofSX
PostWysłany: Śro 10:13, 02 Lut 2011    Temat postu:

w KTM masz automatyczny odprężnik, nie trzeba ustawiać specjalnie tłoka, a jeśli na kopce masz za dużą kompresję - zawory są źle ustawione,
a ten odprężnik co masz na klamce - służy tylko do przekopania po zalaniu, albo na zimno.

Generalnie na 99% masz przestawione zawory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group