Autor Wiadomość
bully
PostWysłany: Pon 7:00, 27 Kwi 2020    Temat postu:

Dalti napisał:
o cylinder po pomiarach wyszło 94.99 i czesci roboczej 95.10. tłok selekcja 1 Elko 54,95 miał po pomiarach 94,94 czyli ubyła setka.

nie rozumiem, co to ta częsc robocza? tam gdzie pierścienie jeżdzą wyszło ci 95,1? to cylinder na śmietnik. Chyba że chodzi o 95,01.
tłok tez zuzył ci się po takim przebiegu 1 setkę? czy to nie jest pierwszy tłok.
Tomokat
PostWysłany: Pon 1:42, 27 Kwi 2020    Temat postu:

dioda napisał:
Pany jak sobie radzicie przy wymianie tloka w 4 paku, Chodzi mi oto jak wsunac tlok do cylindra zeby pierscienie olejowy (jest zbudowany ze sprezynki i dwoch pierscieni) i kompresyjny rowno weszly do cylindra. Zeby sie to nie rozjechalo lub nie zaczepilo.Zakladacie jakies opaski sciskajace czy jak?


W 450-tce wciskałem pierścienie palcami, najpierw tłok do cylindra a później na korbowód.
henio12323
PostWysłany: Nie 17:09, 26 Kwi 2020    Temat postu:

zalezy od konstrukcji i mozliwosci, mozna sobie kawałek blachy wyciąć i zacisnac - czasem pomaga, czasem wygodnie jest zamontowac na stole tłok do cylindra - a potem całośc zamontowac na korbowód
dioda
PostWysłany: Nie 14:49, 26 Kwi 2020    Temat postu:

Pany jak sobie radzicie przy wymianie tloka w 4 paku, Chodzi mi oto jak wsunac tlok do cylindra zeby pierscienie olejowy (jest zbudowany ze sprezynki i dwoch pierscieni) i kompresyjny rowno weszly do cylindra. Zeby sie to nie rozjechalo lub nie zaczepilo.Zakladacie jakies opaski sciskajace czy jak?
henio12323
PostWysłany: Czw 8:35, 23 Maj 2019    Temat postu:

jak nie ma luzu to bez sensu wymieniac
Dalti
PostWysłany: Czw 8:06, 23 Maj 2019    Temat postu:

odgrzeje starego kotleta kam 530 exc 2008
robiłem regulacje zaworów a ze moto kupiłem niedawno i jego rzekome
279.3 mth przy okazji zdemontowałem górę . cylinder po pomiarach wyszło 94.99 i czesci roboczej 95.10. tłok selekcja 1 Elko 54,95 miał po pomiarach 94,94 czyli ubyła setka. powłoka na tłoku jest w miarę jeszcze nie zużyta .kupuje nowy tłok i daje selekcje nominalna .na korbie zero luzu i teraz pytanie czy ja wymieniać po takim przebiegu? szkoda to ruszać jak jest ok.co wy na to?

https://lh3.googleusercontent.com/b_rUZ5Sxsg9V30GKEppuwCcN9vvzNImFFiSyy-1oo-vBqtnnK5Ubf99WmTaw_MGaL0Q3yJwCvJ7SoXhp7uFIcx1Z2lF-AHSIqSEThs0BytbxglQG582g15CQwTvdD0d4FtqYtfMfOejg2r_0GwS0PmZAI27dOu40DCzHVjo9fMYm58uNIwnOb_hbymdkWnfFoUaNS7QBUqDuzG_9mHCAkkGBLgC0jEmc-6eSdJgFgN8mppujtotWowSN9FN-mF5vmHWUYbbQgy8NRHDlvZwGpEkQnYTczUIkDNGJplovc-HwP02nKILVb2p0sf_HCTmTNZGnJZ23g9x0q3T_Ok_2wDdOLHPCPO7vgiAXWjHF5pP62qY1syqewqa4BS-_G4UUxGn3HVFephbkYQteUXb146-JGoeAIDPDTyWlJoRMgVwcI81kMd2jLmxkRY5N9dKlkJgcEN1Ynwc8hrAnLt1y812nYs41lQKdiiF3VVuuAvDTgm39bC-fSaE5t8yN91RJjKCHdEZkZVxthPSb6FwkUXAbRAupvlkH2RaNXCwDUX9soD_30qRlpaq2uuGcHIMziPhPsuja09V5y2bfl6ekf7D9bN1R04HpA4AOFxB3vQr9J1DKgfuMRMPpITK7Bi8f1ngqlMRav0XlurN-xSStXuB6eVQjzyrJhOIzVcIyVXYc_bWqw2B_Pu59O5OUMnI2QnGPB3RyL3yroyZQMA=w876-h657-no

https://lh3.googleusercontent.com/MtfJSoPjrWCkvdGRFvZU1Sv4CLk_9GSjD0j_UbNVYMMmaOx1ZFORY1dgWvGbyx8VnXK2msJzu-fdA4DV-qeMZOrzrE1iuTA9P42aPYjVOeLzRXgxcuGZfJNASXfiP85TO0BAVnvG8Lq2AGuOvPoVSVxKJhzW31RSM7kcCeSzwnQLSUOqNzoAIyAcwXjJzJne5Mzse0NA5b5Z6sQKwkYvmdwcJqivOEv-Pb9I99TYzIAfD5_5UoPZRrNUhJcANyAwLP9-2mMFu5wXoSF6mew-REWSsReeqBqXvleItRd3WD3Vih3kxHPRFCziutVMu7HMahBlrdipqrFgHweVPMoO3FmKBNUERiHE4jx593cvpaAEeFk7OgBeM_vJ-3PjE9C6MA9vEmGA6UPQfUr2oieuAqZVARP-r_oct5nyOBXCkpinv9lIbEdcQRUQZUqNsjh-ke_Ood4CZvOzoGpo9SDiNAT-q64Ktau3Ilx1Cg_lXC_CM_N4exat6ajghcZiI-NxCwzk9X1SplXysX6J4PcdLf9cl59btZL0edknwfSt6z5xIBU-rpkgrffPUD7OoF11LKRwYz3K9hTL3VU2PfbI3yn70cOQwRD0bkcj2IRF5wyJaE8q59g4QoYR1JmskT2qlADsegFBYPJIfqK3Wrok6ZdhQ84xzEd_D22q7KqnHH5YT-xtfYmfi9HwBn318CLmXl9i-sJRIb_jy7Xv0Q=w876-h657-no
Buła
PostWysłany: Pią 13:33, 24 Paź 2014    Temat postu:

Nie mam średnicówki, także samemu to nie jest możliwe. 30 zł mnie pomiar kosztował w jakimś "auto szlifie" gdzie zajmują się cylindrami. Ale już się dogadałem i odeślę ten cylinder sprzedającemu, bo mnie zrobił na wała, straciłem tylko czas i pieniądze na wysyłki..
szaman108
PostWysłany: Czw 23:07, 23 Paź 2014    Temat postu:

Pomiary cyla sam robiłeś czy komuś zleciłeś?
major000
PostWysłany: Czw 21:45, 23 Paź 2014    Temat postu:

Niestety tam juz nie ma nicasilu. Przy oknach najszybciej się zużywa
Buła
PostWysłany: Czw 20:59, 23 Paź 2014    Temat postu:

No do tego martwią mnie te przetarcia, tam już nie ma nicasilu czy co jest powodem innego koloru.
hacker33
PostWysłany: Czw 20:55, 23 Paź 2014    Temat postu:

to jest właśnie efekt zbyt długiej jazdy na jednym tłoku, słynna jazda 300-500mth bez remontu
gdyby był wymieniany jak zaleca serwisówka to był by wymieniany tłok z pierwszej selekcji i spokój, a tak to cylinder w kibel
major000
PostWysłany: Czw 20:00, 23 Paź 2014    Temat postu:

Kolego cylinder wytarty na 5 setek kwalifikuje się do regeneracji powłoki nicasilu.
Aha i apropo poprawnego doboru tłoka to zapomniałem dodać że zgodnie ze sztuką powinno się nierówno wytartą powierzchnie poddać honowaniu(nicasil) lub szlifowaniu(tuleja żeliwna) w celu jej wyrównania. Niestety w Polsce to temat tabu.
Buła
PostWysłany: Czw 19:35, 23 Paź 2014    Temat postu:

Dzięki bardzo za konkretną odpowiedź. Czyli nie będzie to miało większego wpływu, że cylinder w którymś miejscu ma 5 setek luzu?
Gość
PostWysłany: Czw 19:34, 23 Paź 2014    Temat postu:

No ja przyjąłem zalecenie producenta czli wossner 0.06
Zakladam selekcje A
major000
PostWysłany: Czw 18:43, 23 Paź 2014    Temat postu:

Żadna średnia tylko konkretne spasowanie pod najmniejszy wymiar. Inaczej będziesz miał za ciasne pasowanie i jest możliwość przytarcia w ekstremalnych warunkach.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group