Autor Wiadomość
Qh
PostWysłany: Pią 23:42, 20 Paź 2017    Temat postu:

Qh napisał:
Wiem, ze straszny kotlet ale znalazłem takiecoś:
http://www.q-springs.com/wp-content/uploads/motocross-springs-KTM.pdf
Moze sie komu przyda


Hehehe pierwszy raz cytuję siebie. Po co wyważać drzwi, których nie ma?
Ci, co pokończyli szkoły i naprawdę mają teczki papierów, projektują motocykle, piszą manuale i biorą za to nowego KTMa miesięcznie. Na bank nie wrzucają "nakrędek" do silników ... bo nie znają takiego słowa.

Nie mam nic przeciwko doświadczeniu, ale uczyć należy sie całe życie a nie tylko w szkole, bo łatwo zapomnieć.

W ciuchach ważę ok 93-95 kg i z przytoczonej tabeli wynika, ze potrzebuje sprezyny 76. Taką kupiłem od czołgu i jest idealnie. Mam parę szkół, kilkanaście motocykli miałem i zawsze sam grzebię, w ścigu ustawiam zawias naprawdę dokładnie na każdy tor i warunki. Ale jak potrzebowałem spreżyny do exc sięgnąłem do książki. Nie poszedłem po rozum do głowy ... bo wróciłbym z pustymi rękami ... Smile

BTW oprócz wagi kierowcy i motocykla, na ugięcie spreżyny ma wpływ miejsce jej zamocowania, czyli ramię z jakim działa na nią siła. Pamiętacie sprężynki co były mocowane przy osi koła?
Czołgu
PostWysłany: Pią 20:42, 20 Paź 2017    Temat postu:

Zależy do jakiego motocykla.
Z tego co pamiętam sprężyny 260 z podobnymi oznaczeniami były do EXC roczników 2002 i podobnych. Musisz patrzeć w manualach do konkretnego motocykla z danego rocznika.
eltroc
PostWysłany: Pią 20:17, 20 Paź 2017    Temat postu:

Panowie na sprężynie mam taki numer 71-90/260 może ktoś wie do jakiej to jest wagi.
raion80
PostWysłany: Śro 7:10, 18 Paź 2017    Temat postu:

jak zobaczysz 1 stronę z postami to zobaczysz skąd wzięły mi się Nm jeżeli ludzie piszą że mają wartość Nm nie myśląc powielałem ten błąd ale winny się tłumaczy swoje przemyślenia zostawię dla sobie
amek721
PostWysłany: Wto 0:22, 17 Paź 2017    Temat postu:

Myślałem, ze pisanie dwa razy tego samego to już przesada.
Pisze jednak po raz trzeci:
Drugi parametr sprężyny wyrażany jest w newtonach, nie w newtonach*metr. Ty (albo raczej jak sie okazuje ze względu na wiek - Pan)dalej drążysz temat mówiąc o Nm.. Mi już szkoda czasu. Uważam temat za zamknięty.
Czołgu napisał:

Skoro kiedyś technikum to jak magister dzisiaj to z angielskim sobie poradzisz.

Dobranoc.

Niech to będzie sentencja tego wieczoru Very Happy
raion80
PostWysłany: Pon 21:26, 16 Paź 2017    Temat postu:

może jutro muszę i tak wymyślić jak to obliczyć jakiej sprężyny użyć do turystyka nie ktm gdy zawieszę na końcu stelarza prawie 100kg
Czołgu
PostWysłany: Pon 21:11, 16 Paź 2017    Temat postu:

raion80 napisał:

olejem o tej samej gęstości możesz jedynie wyregulować dobijanie lagi do końca bo jest mniejsza poduszka powietrzna po prostu mniej miejsca czyli musisz użyć większej siły by bardziej sprężyć poduszkę powietrzną ale to też ma swoje ograniczenia

gęściejszy olej wolniej będzie przepływał czyli więcej obciążenia będziesz musiał użyć by przepływał tak jak rzadszy niekiedy nie można dobrać sprężyny trzeba się bawić z olejem


Nawet nie chce mi się już pisać po raz kolejny odpowiedzi na te same bzdury.
raion80 mam taką propozycję. Jest późno, idź spać. Dzisiaj nie jest najwyraźniej twój dzień.

Jutro ściągnij sobie dowolną serwisówkę do zawieszenia, np. ze strony www.kristofsx.com. Skoro kiedyś technikum to jak magister dzisiaj to z angielskim sobie poradzisz.

Dobranoc.
raion80
PostWysłany: Pon 20:52, 16 Paź 2017    Temat postu:

z co mam się obrazić że kończyłem technikum samochodowe 30 lat temu i używaliśmy innych jednostek i że wszystkich dokładnie nie pamiętam jaki był przelicznik że napisałem żeby sprężynę samą wcisnąć ścisnąć do końca według jego wagi czyli 110 kg to powinna być sprężyna 105 Nm serwisiówce masz wszystko ładnie napisane tabele jaką masz założyć ale żeby obliczyć
samemu gdy takie tabeli by nie było to byś musiał wziąć kilka parametrów
czyli wagę motocykla jak jest dźwignia zastosowana i waga kierowcy

czołgu serwis nie może ci proponować innego oleju do lag jak oni mają jeden lub 2 dedykowane do tego motocykla na których robili testy za dużą kasę gdyby wlali inny to tak jak by ci specjalnie psuli bo oni testu nie robili na tym oleju i nie wiedzą jak by się zachowywał a poza tym nie mają certifikatu i mógł byś ich zaskarżyć

olejem o tej samej gęstości możesz jedynie wyregulować dobijanie lagi do końca bo jest mniejsza poduszka powietrzna po prostu mniej miejsca czyli musisz użyć większej siły by bardziej sprężyć poduszkę powietrzną ale to też ma swoje ograniczenia

gęściejszy olej wolniej będzie przepływał czyli więcej obciążenia będziesz musiał użyć by przepływał tak jak rzadszy niekiedy nie można dobrać sprężyny trzeba się bawić z olejem

a i jeszcze jedno w tamtych czasach zrobić technikum to tak ja teraz magistra
amek721
PostWysłany: Pon 20:01, 16 Paź 2017    Temat postu:

Czołgu - zluzuj, to że ktoś gada głupoty to jeszcze nie powód żeby się denerwować. Grunt to nakierowanie we właściwą stronę.
raion80 - siłę wyraża się w newtonach - N. Ty piszesz o.. sam nie wiem o czym, ale najbliżej temu jest do kilogramometra, czyli o jednostce prawie zapomnianej, którą wyraża się moment obrotowy (w układzie Si Nm, o którym przedtem pisałeś). Nie wiem czego oni Cię uczą, jeżeli nie jednostek Si.
Stereotyp 'chłopca po zawodówce' jak dla mnie utrwalony. Nie bierz tego do siebie, ale też trochę myśl o czym piszesz i podpieraj się lepszym źródłem niż 'jutub' Wink
sory, jeżeli Cię obraziłem
Czołgu
PostWysłany: Pon 19:30, 16 Paź 2017    Temat postu:

Stary, nie czepiaj się. W kilku postach napisałeś bzdury i piszesz kolejne. W jakiej serwisie WP uczą "110kg to musisz kupić sprężynę około 105 Nm"? Takie sprężyny do motocykli terenowych nie istnieją.
Settingiem olejowym utwardza się amortyzatory pod wagę? Uczą cię że do amortyzatorów dobiera się różne gęstości oleju? NIE DO WP. Do amortyzatorów WP powinno się lać JEDEN rodzaj oleju - WP Fork OIL SAE4. W jakim to serwisie WP powiedzieli ci że można tam lać inne gęstości oleju?
Bo mnie w Olsztynie - w WP Polska powiedzieli że absolutnie nie powinno się lać innego niż dedykowany WP.
Jesteś profesjonalnym tunerem zawieszeń że umiesz na oko dobrać inny, lepszy niż mechanicy którzy spędzili tygodnie na szkoleniach w fabryce?

W amortyzatorach motocykli terenowych masz 4 możliwości regulacji pracy:
1. Sprężyna w/g katalogu a nie twojego widzimisię
2. Poziom dedykowanego oleju
3. Setting olejowy
4. Regulacje zewnętrzne.

amen.
raion80
PostWysłany: Pon 19:27, 16 Paź 2017    Temat postu:

napisałem ogólnie nie odnosząc się do nikogo

mi się wydaję że dobrze napisałem bo np 10Nm to musisz użyć siły ponad 1kG-m
amek721
PostWysłany: Pon 19:12, 16 Paź 2017    Temat postu:

raion80 napisał:
jestem po samochodówce

nie musiałeś się przyznawać, to widać już po Twoim pierwszym poście.
W sumie to nie rozumiem po co to odniesienie do serwisów, rozmowa była czysto teoretyczna.
Czy ja mam jakieś pojęcie o mechanice to Ty się nawet nie domyślasz, bo nic na ten temat nie napisałem.
lubię krytykę, ale tylko konstruktywną Wink
raion80
PostWysłany: Pon 18:49, 16 Paź 2017    Temat postu:

dokładnie a potem tacy po szkołach z walizką papierów pracują w serwisach i naprawiają nowe auto czy motocykl przecinakiem i wymieniają dobre części bo może trafią na tą co się popsuła biorą 450zł za godzinę pracy nawet jak nie naprawią i zostawią rozkręcony motor masz wybór albo sam sobie skręcisz albo zapłać im kolejne 450zł jestem po samochodówce i miałem praktyki w servisach i widział jak takie talenty po szkołach potrafili wrzucić nakrędkę do komory spalania ale masz racje jak nie masz pojęcia o mechanice to się za to nie bierz
amek721
PostWysłany: Pon 17:25, 16 Paź 2017    Temat postu:

raion80 napisał:
wtedy właśnie się oblicza mm ugięcia na siłę Nm

ktoś kto nie używa żadnego znaku interpunkcyjnego i pisze takie rzeczy, podając siłę w Nm nie może nikomu tłumaczyć działania amortyzatora.
W 100% popieram kolegów wyżej.
youtube nie zastąpi Ci doświadczenia i wykształcenia zdobytego na dobrych szkołach/uczelniach. Też się kiedyś zdziwiłem.
raion80
PostWysłany: Pon 15:12, 16 Paź 2017    Temat postu:

chodziło mi oto że gdyby była sama sprężyna to łatwiej by się uginała i by cie wystrzeliło jak z katapulty gdy jest amortyzator potrzymuję sprężynę i wtedy właśnie się oblicza mm ugięcia na siłę Nm muszą być jakieś kanaliki by gaz czy olej mógł się przedostać by amortyzator nie tylko działał na wcisk a też na wysuw ja nie napisałem że olej się zmienia pod wagę kierowcy tylko że im gęściejszy tym wolniej laga wpada i tym mnie pracuję i robi się kołkowaty obiawia się tym że zamiast dziurę wybrać odda ci po łapach
im więcej oleju wlejesz to jest mniejsza poduszka powietrzna tym trudniej dobić lagi do końca

https://www.youtube.com/watch?v=qr7iRbJkYxs

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group