Autor |
Wiadomość |
wójo |
Wysłany: Nie 21:04, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
ja wymieniam olej co 1tys km, to i tak wychodzi czesciej niz 15mth bo z reguły na 100l paliwa zrobie wiecej niz 1000km. nie ma co sie spuszczac i wymieniac olej co 500km chyba ze katujecie tylko i wyłacznie bagna i podjazdy. |
|
|
Keny |
Wysłany: Nie 19:05, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
Ja swoje , wymieniam filtry , w końcu to ok. 25zł więcej przy wymianie ,a spokój jest bezcenny |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 19:00, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
gadałem w serwisie i nie jest musem wymieniać filtrów co zmiane oleju. mozna smiało co 2 zmiany. no chyba że ktoś ma silnik na wykonczeniu i sie produkuje pełno syfu. |
|
|
Keny |
Wysłany: Nie 18:57, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
Dla mnie bez sensu wymiana oleju bez wymiany filtrów (papierowych). Wg. moich wyliczeń wychodzi 10 litrów na 100km, czyli wg. km wymiana co 1000km. Sto litrów wystarcza mi na 1000km, a faktycznie wymieniam co 800km ( wraz z filtrami). |
|
|
Gość |
Wysłany: Nie 18:36, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
madart napisał: | czyszczenie sitek i wlanie 1L czyli 1 butelki - wiec wychodzi całkiem tanio. Filtry papierowe mozesz co 3 wymiane zmieniać.
|
Pokaż mi RFSa do którego wchodzi 1L i masz stan oleju w oczku, a po drugie po co wymieniać olej skoro filtry ''zajebane'' chcesz zostawiać na kolejne wymiany... później sie dziwicie że silniki padają. |
|
|
babel |
Wysłany: Sob 11:03, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
No dobra w sumie będę się trzymał +/- tych 15 godzin - na zdrowie wyjdzie silnikowi |
|
|
KNKS |
Wysłany: Sob 10:55, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
Dokładnie. 15 godzin jazdy, lub 500 km ( jak komu wygodniej) i trzeba wymienić. Przy pojemności układu rzędu 1,5 litra, nie ma co eksperymentować z wydłużaniem przebiegów. |
|
|
babel |
Wysłany: Sob 9:12, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
Częściej nie za szkodzi Tylko strasznie mnie to nurtuje w manualu 15 hours or 100 l fuel. |
|
|
madart |
Wysłany: Sob 9:10, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
dla mnie zmiana oleju co max 15h jazdy i napewno nie wiecej niz 500km - toby wychodzilo podobnie jak z twoich pierwotnych zalozeń
paliwo tez spisuje ale to dla poglądowej kwestii
mozesz zauwazyc czy na nowym oleju latwiej ci luz znalesc przy wlaczonym silniku i po jakim czasie ci sie juz nie udaje
Zauwaz tez ze zmiana oleju to tylko spuszczenie, czyszczenie sitek i wlanie 1L czyli 1 butelki - wiec wychodzi całkiem tanio. Filtry papierowe mozesz co 3 wymiane zmieniać.
przy tych twoich 130mth powoli kontroluj stan zaworow ssacych |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 8:43, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
trzeba wszystko kontrolować na bieżąco... jak masz jakis licznik wymien co mniejsza ilosc mth, zobacz w jakim stanie ten olej. jak czarna smoła. to znaczy że i tak przetrzymany. jak jeszcze jak nowy to mozna troszke potrzymać. i potem trzymaj sie tego. |
|
|
no_lukasz |
Wysłany: Sob 8:16, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
babel napisał: | No dobra ale 100 l paliwa przy mojej jeździe (szacunkowo przyjmując że pali ok 6 litrów a czasami jest znaczne mniej )to wyjdzie 45-50 mth z oryginalnego licznika i przeliczając na km ok .1500 -1600km- chyba przesada z tymi 100 litrami |
No to jak uważasz, że przesada no to zmieniaj częściej i po sprawie. Ja czasami zmieniam olej co 5mth czasami po 10mth więc kieruj się głosem sumienia |
|
|
barek253 |
Wysłany: Pią 11:59, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
przy amatorskiej jeździe przeliczaj sobie 10l paliwa na mniej więcej 1-1,5mth.
więc 100l o masz jakieś 10-15mth. to jest najlepszy przelicznik, a nie na jakieś kilometry. |
|
|
babel |
Wysłany: Pią 11:26, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
No dobra ale 100 l paliwa przy mojej jeździe (szacunkowo przyjmując że pali ok 6 litrów a czasami jest znaczne mniej )to wyjdzie 45-50 mth z oryginalnego licznika i przeliczając na km ok .1500 -1600km- chyba przesada z tymi 100 litrami |
|
|
sobek1985 |
Wysłany: Pią 10:05, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
przy odpalonym motocyklu na biegu jalowym tez mth leca |
|
|
no_lukasz |
Wysłany: Pią 9:47, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
wg serwisówki: 100l/15mth daje 6,66l/mth
Czyli 1mth=6,66l możesz przyjąć 7l
To jest proste bo jak bardziej odkręcasz to automatycznie szybciej leci mth no i proporcjonalnie więcej palisz, jeździsz lajtowo mth leci wolniej i spalanie też proporcjonalnie mniejsze, a kilometry nie mają wiele wspólnego z tym. |
|
|