Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Lagoona
Wysłany: Śro 17:42, 28 Mar 2018
Temat postu:
Dzieki jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi. Pokrecilam wczoraj regulacja sprzegla (taka czarna plastikowa nakretka) i zrobilam kompromis - sprzeglo bierze mniej wiecej w polowie i klamka jest tez troche blizej palcow, wiec powinno byc lepiej. Bede testowac jak tylko pogoda sie wyklaruje. Ew w przyszlosci (jak zlamie obecna klamke) to zainwestuje w nielamki i zobacze jak to sie bedzie spisywalo.
EDIT: dzis jezdzilam i teraz elegancko jestem w stanie palcem wskazujacym kontrolowac klamke sprzegla. Takze okazalo sie ze do szczescia bardzo nieduzo bylo potrzebne.
kondal
Wysłany: Wto 16:31, 27 Mar 2018
Temat postu:
Klamka midwest odpada bo ona ma być daleko od palców żeby sprzęgła nie spaliła.
Tak jak pisze KristofSX, niełamka może być dla Ciebie rozwiązaniem.
Pajka
Wysłany: Wto 11:00, 27 Mar 2018
Temat postu:
Przez inne przełożenie Kristoff miał na myśli inny kąt pod którym klamka działa na pompę. Ja w poprzednich moto miałem łamane klamki i bardzo sobie chwalę, ale w obecnym nie mogłem ustawić dobrze hamulca i wróciłem do oryginalnej klamki.
Lagoona
Wysłany: Wto 0:08, 27 Mar 2018
Temat postu:
Dzieki za odpowiedzi. W przedluzanie kierownicy sie nie bede bawic bo mam oryginalne gripy, a one nie sa naciagane na kiere, tylko siedza na takim jakby plastiku przykrecanym do kiery.
Moze faktycznie spoko pomysl zeby odsunac klamke bardziej do wewnatrz - wyprobuje na pewno.
Z tym ze inni nie maja lepiej to sie nie zgodze.... no bo jak ktos ma wieksze dlonie no to automatycznie ma lepiej
major000 - widzialam taka klamke u kolegi w suzuki drz, ale to akurat byl hamulec a nie sprzeglo. natomiast do kata nie moge takiego czegos znalezc. wiesz to jest kwestia malej regulacji, to nie chodzi o jakies drastycznie przesuwanie. teraz dotykam klamki opuszkiem palca, a chcialabym przynajmniej do zgiecia palca. W obslugiwaniu jednym palcem tez nie ma problemu, bo sprzegla w tych nowych katach sa mieciutkie jak maselko
tylko zeby uzywac jednego palca musze nim tam siegnac najpierw
KristofSX - inne przełożenie? co masz na myśli? inny kształt?
major000
Wysłany: Pon 11:51, 26 Mar 2018
Temat postu:
Musisz kupić klamkę z podwójną regulacją, gdzie ustawia się odległość klamki od kierownicy i luz na tłoczku. Głównym problemem jest fakt, że im bliżej dasz klamkę kierownicy to pojawia się problem z pełnym wysprzęgleniem motocykla. Robiłem kiedyś taką klamkę koledzę, bo miał taki sam problem, gięliśmy i spawaliśmy na nowo aby uzyskać odpowiednią geometrię ale motocykl nie wysprzęglał w 100%.
Fajną opcją jest kupienie klamki (Midwest Mountain), która chodzi bardzo lekko przez co będziesz ją obsługiwać jednym palcem.
KristofSX
Wysłany: Pon 8:39, 26 Mar 2018
Temat postu:
niełamki mają trochę inne przełożenie i może tutaj jest dla Ciebie rozwiązanie, mam dla Ciebie klamkę sprzęgła niełamkę ory w bdb cenie, info na pw
Gość
Wysłany: Pon 8:30, 26 Mar 2018
Temat postu:
Regulacja jest przy oryginalnej klamce również.
Ja znam tylko dwie zasady.
Po pierwsze mocowanie klamki przesuń jak najbliżej środka motocykla to zwiększysz ramię i będzie lżej. Tak aby tylko dwa palce łapały klamkę.
Przy okazji klamka jest bardziej bezpieczna na uszkodzenia.
Jak przekrój kierownicy się robi za szybko gruby, to przedłuż lekko (1cm) kierę po stronie sprzęgła wtykając w jej koniec a pod manetkę, jakiś dopasowany plastikowy lub metalowy tulejkę/bolec. Cała kierownice na mocowaniu, lekko oszukaj, wyśrodkowując wg osi motocykla.
Wyreguluj klamkę, tak aby sprzęgło brało jak najwcześniej, czyli jak najbliżej palców pod klamką.
Reszta to praktyka - dużo jeżdzij. Inni nie mają lepiej
Z czasem przestanie przeszkadzać.
Palców nie wydłużysz
Lagoona
Wysłany: Nie 21:49, 25 Mar 2018
Temat postu: Regulowana klamka sprzegla?
Heja,
zmagam sie z takim problemem - jako ze jestem kobieta i w dodatku mam dosc niewielkie dlonie to mam klopot by na podjazdach pod gorke, albo jakichs przeskokach przez przeszkode trzymac palec na sprzegle, bo jest mi po prostu za daleko. Jak smigam sobie po lesie to jestem w stanie trzymac dwa palce na sprzegle i dwoma+kciukiem obejmowac kiere. Natomiast przy wszystkim co wymaga mocnego chwytu ale tez minimalnej (jednopalcowej
) kontroli sprzegla jest problem i nie jestem w stanie dosiegnac tylko palcem wskazujacym. Probowalam srodkowym ale nie idzie - dlon jest wtedy strasznie nienaturalnie napieta i sztywna.
Jezdze exc-f 350 2017. Czy jest jakis sposob na regulacje oryginalnej klamki? Ew czy istnieja w ogole klamki z regulacja (?), na necie poki co nie udalo mi sie nic takiego znalezc. Moze ktos ma jakis patent?
Wszystkie pomysly i sugestie mile widziane.
Pozdrawiam!
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin