Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Czepek
Wysłany: Śro 22:28, 04 Sty 2012
Temat postu:
Masz rację. Co do utrzymanie 4t 2t to można tu gadać w nieskończoność.
podsumowując w grudniowy wieczór zeszly sezon dojdziemy do wniosku, że 2t =4t, tylko, że w 2t te pieniądze wydajemy stopniowo.
maciek
Wysłany: Śro 17:53, 04 Sty 2012
Temat postu:
No właśnie! te suche liczby i dane w przełożeniu na praktykę nabierają innego znaczenia. Wartość max mocy, a sposób jej oddawania to dwie różne rzeczy, czy zatem opinia o nieużytecznej agresywności 2t jest prawdziwa? Czy lżejszy i mocniejszy/bardziej agresywny 2t jest mniej skuteczny?
Przecież 2t ze swoją wybuchową charakterystyką oferuje większa swobodę wyboru toru jazdy niż 4t (jakże ważne przy wyprzedzaniu), choć jest trudniejszy do opanowania.
Zatem czy wystarczy nam umiejętności i techniki jazdy żeby użyć te 10km więcej, czy w ogóle potrzebujemy więcej mocy, czy nasz styl jazdy w ogóle pasuje do 2t? A może stawiamy płynny tor jazdy w zakręcie 4t, ponad 'stop and go' styl 2t? Lepszą trakcję 4t, pomimo zasadniczo jednego optymalnego toru jazdy? Czy wolimy inicjować zakręt przodem jak 4t, czy używać power slideu 2T i techniki 'squering off' . Motocykle 4t kiedyś faktycznie cięższe, teraz są konstruowane zdawało by się bardziej w stylu 2t, lekkie agresywne, wysokoobrotowe, o czym to świadczy? Czy nie dziwnym jest ze zatracają swój styl, niezawodnych ze świetnym momentem obrotowym, ale ciężkich motocykli. Warto też zauważyć różnice między przydatnością do jazdy for fun, a skutecznością w rywalizacji sportowej, kiedy jesteśmy zmuszeni przez przepisy sportowe rywalizować z motocyklami o niemal dwukrotnie większej pojemności. Z wielu porównań i testów dostępnych on line wynika, iż skuteczność 250 2t i 4t jest podobna, jeśli nie taka sama (na podstawie czasów okrążeń na torze) zarówno w rękach amatorów jak i zawodników PRO. Ciekawym testem był cr500 2t w podwoziu crf (bo nie było sprawiedliwe porównywanie dość przestarzałej podwoziowo oryginalnej cr, choć wciąż nie jest to współczesne podwozie 2t)) okazał się bardzo skuteczny również w rękach amatorów. Czterosuw jest łatwiejszy w jeździe, 2t wymaga większego wysiłku fizycznego, jak i umiejętności żeby wykorzystać pełen jego potencjał.
Koszt eksploatacji po bardziej szczegółowej analizie wygląda podobnie jak skuteczność podczas jazdy.2T jest jednak łatwiejszy w obsłudze .A jeśli chodzi o remonty generalne to 4t potrafi kosztem przewyższyć cenę używanego motocykla 2t. wynika to z zaawansowania technologicznego (np tytanowe zawory) i wysilenia współczesnych silników 4t, które nie są już tak niezawodne jak kiedyś.
ogólny koszt wydaje się być dużo wyższy w przypadku 4t. pro circuit MX team \po wprowadzeniu czterosuwu wystawiał 4rokrotnie mniej motocykli w zawodach.
Kwestia ekologiczna także w przypadku motocykli MX nie jest już taka oczywista, częsta wymiana oleju w 4t zdaje się być niemal ekwiwalentem używania mieszanki w 2t.
barek253
Wysłany: Śro 16:02, 04 Sty 2012
Temat postu:
myśle że więcej niż 3 z 5tys. spokojnie
Czepek
Wysłany: Śro 15:15, 04 Sty 2012
Temat postu:
wójo napisał:
wezcie pod uwage ze 4t mniej spala paliwa i przeliczajac te róznice np po calym sezonie wychodzi ladna suma
szczególnie jak wybuchnie silnik, to 3 tyś z miejsca trzeba wyrzucić...
wójo
Wysłany: Wto 22:31, 03 Sty 2012
Temat postu:
z tymi remontami to róznie bywa i przewaznie wychodzi na równo bo 2t taniej ale czesciej 4t rzadziej ale konkretnie. Naped i opony to fakt 4t zjada szybciej przez swój moment obrotowy ale wlasnie to jest zaleta 4t.
Wszystko zalezy gdzie sie jezdzi, jak wiecej po torze to lepiej brac 2t jak ktos lubi dalsze wycieczki enduro w ciezkim terenie to lepiej 4t.
barek253
Wysłany: Wto 22:02, 03 Sty 2012
Temat postu:
weź też pod uwagę remont generalny porównując 2t i 4t tez jest ładna różnica która nawet nie dorównuje sumie paliwa patrz również że 4t szybciej kończy napęd jak i opony
wójo
Wysłany: Wto 21:55, 03 Sty 2012
Temat postu:
wezcie pod uwage ze 4t mniej spala paliwa i przeliczajac te róznice np po calym sezonie wychodzi ladna suma
DamianEXC250
Wysłany: Wto 21:09, 03 Sty 2012
Temat postu:
Tak jak mówi kolega nie ważne są tylko konie mechaniczne liczą się tak że inne parametry motocykla. A z tego co słyszałem od kolegów którzy mieli trochę styczności z EXC300 2t wszyscy twierdzą że charakterystyka silnika przypomina 4t jak twierdzą "dół ma prawie jak 4t" i zupełnie inaczej oddają moc chodź nadal jest to "narwane" 2t to ma dużo wspólnego z 4t.
barek253
Wysłany: Pon 11:54, 26 Gru 2011
Temat postu:
dla tego mówie to sa ok. 2 konie różnicy i wiadomo że nie to sie liczy napisałem że moc oddaje całkiem inaczej i bardziej liniowo
Czepek
Wysłany: Pon 11:15, 26 Gru 2011
Temat postu:
konie i konie, nie tylko konie ciągną motor, liczy się moment, przeniesienie...
barek253
Wysłany: Pon 11:09, 26 Gru 2011
Temat postu:
250tka ma ok.50koni a 300 ok.52 wiec dużej różnicy w mocy nie ma za to w jej oddawaniu tak
Czepek
Wysłany: Pon 1:03, 26 Gru 2011
Temat postu:
dużo mocniejsza od ćwiary.
ktm 144 ma o 2KM !! NA KOLE !! mniej niż 250, a co tu mówić o 300
barek253
Wysłany: Nie 14:50, 25 Gru 2011
Temat postu:
narwista na pewno jest moc podobna tyle że dół ma lepszy porównywalny do 4t
przjedx sie oboma motocyklami i porównaj sobie i wybierz co wolisz
bart1001
Wysłany: Nie 14:40, 25 Gru 2011
Temat postu:
A co powiecie o exc 300.Podobno ma moc zbliżoną do 250 ale oddaje ją liniowo i nie jest narowista.Może tolepszy wybór niz 250?
DamianEXC250
Wysłany: Nie 23:31, 20 Lis 2011
Temat postu:
To w takim razie nie masz się co zastanawiać tylko brać 250 2t. Ja także nie jestem zawodnikiem tylko hobbystycznie śmigam po lesie i uważam że jak na takie śmiganie to sprzęt jest bardzo dobry, ma ogromną moc ale z umiejętnościami da się ją okiełznać, a jeżeli masz już jakieś doświadczenie to jest to naprawdę dobra opcja. Dokładnie 3 tygodnie temu stałem przed takim samym dylematem jak ty czy wybrać coś w 4t cz w 2t. I z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć że była to w 100% dobra decyzja i wybór padł na exc 250 2t nie dla tego że preferuje 2t czy 4t tylko dla tego że jest to niezawodna maszyna i nikt temu nie zaprzeczy, oraz okazała się być najbardziej dopasowana do moich wymagań i preferencji(a wiadomo każdy ma inne). Jeżeli tobie też odpowiada taki motor to nie zastanawiaj się. Może mój nie jest nowy ale nie narzekam jeździ się bardzo dobrze. No to cóż pozostaje mi życzyć tobie udanego zakupu i przyjemności z jazdy. Jestem pewny że nie będziesz żałował i mam nadzieję że będziesz zadowolony z tego modelu tak jak ja.
ps. naprawdę uważaj z gazem bo ma kopa
POZDRAWIAM Damian
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin