Autor |
Wiadomość |
DirtBike.pl |
Wysłany: Wto 10:14, 11 Sie 2015 Temat postu: |
|
Mam podobny problem w EXCF 350 (na dworze upały po 35 stopni). Jak silnik się nagrzeje podczas jazdy (na 3-4 biegu) to po zatrzymaniu widać że wywala płyn przelewem (szklankę na godzinę jazdy).
Jak uzupełnię płyn (do poziomu raszek) to po odpaleniu jak się silnik rozgrzewa to poziom płynu się podnosi.
I tu pytanie czy jest możliwe że płyn nie krąży w obiegu i na dole się gotuje przez co wyrzuca górą?
Jak sprawdzić czy pompa chodzi ? |
|
|
makperson |
Wysłany: Sob 21:59, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
Z własnego doświadczenia, pod głowice TYLKO oryg. uszczelka + klucz dynamometryczny i wtedy ma ręce i nogi |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Śro 1:19, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
Witam kolego jak chcesz sprawdzić czy puszcza na uszczelce głowicy to zdejmij korek i naciągnij prezerwatywe szczelnie i zobacz czy podczas pracy silnika następuje pompowanie (balonik jest niezbyt elastyczny jak lateks)Druga sprawa podczas jazdy na walniętej uszczelce następuje zapowietrzanie układu chłodzenia a dokładnie pompy która zaczyna mielić tracąc jednocześnie wydajność a co za tym idzie zaczyna się gotować płyn,w samochodzie objawia się to brakiem ogrzewania to taki jeden z pierwszych objawów.Jeśli uszkodzenie jest nieduże to czasami pomaga otwarcie układu chłodzenia (zdjęcie korka) i jazda bez niego ale to stosujemy jako tryb awaryjny bo to nie usuwa usterki.Może też trafić się uszkodzenie pompy typu uszkodzony wirnik,obudowy pompy (zbyt duża odległość wirnika od obudowy,zużycie korozja elementów),luzno osadzony wirnik na napędzie. |
|
|
Pokerman |
Wysłany: Wto 22:00, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
kzq napisał: | Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą jak odkręcisz korek chłodnicy (zalecam na zimnym silniku) to mogą pojawiać się bąbelki powietrza, może też kopcić na niebiesko. Pod wężyk od przelewu podłącz sobie mała buteleczkę i zobaczysz czy wywala czy przez uszczelkę bierze płyn. |
Odswiezam temat. Ktm 200sx. Zobaczylem krople plynu pod moto. Zaczalem obczajac dalej i widac ze od gory cieklo troche na glowice, plama na cylindrze i dyfuzorze. Wyglada raczej jak by lecialo od gory ale jest opcja ze wali spod glowicy plyn na zew?!
Wezyk odpowietrzajacy mial mokra koncowke.
Po odkreceniu korka i odpaleniu zimnego moto na 30s oprocz drzacego plynu widac piane wielkosci 20gr i 2-3 bable znikajace i pojawiajace sie.
Tam wogole nie moze byc babli? Czy moga sie pojawiac?
Po ok 4 jazdach po 25min nie widac zeby duzo plynu ubylo. (Gora 5mm)
Myslicie ze wywala wezykiem i tyle czy to raczej oringi pod glowica? (Ze wzgl na bable)
Czytalem ze niektore plyny potrafia troche bablic i nie wiem co o tym myslec. To moj pierwszy prawdziwy cross i pierwszy ktm. |
|
|
czlowiekwidmo |
Wysłany: Wto 20:46, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
korek wymienie , narazie wywaliłem z motoru termostat i zrobiłem nadmuch na guziczek teraz jak jezdze to juz sie nie gotuje płyn nie spitala , no jeszcze ten korek , nawet lepiej teraz zapier...a.
dzieki pozdro!! |
|
|
Poramańcz |
Wysłany: Wto 11:13, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
Musisz mieć korek z 1,8bara. Wymiana korka rozwiąże twój problem. |
|
|
czlowiekwidmo |
Wysłany: Wto 8:23, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
sprawdziłem temat jakjest ciepły cieknie z odpowierznika alboprzelewu nie wiem jak to nazwać , pod korkiem wlewowym chłodnicy jest taka żołta gumowa rurka przymocowana ponirzej do ramy . to nią zasuwa solidnie małe jezdzenie 30 km polowy wody juz nie bylo . nie wiem czy to te temperatury teraz na dworze sprawiaja ze sie tak mocno grzeje. czy moge poprostu zatkac ten zółty przewodzik od wlewu chłodnicy . zauważyłem tez ze wiatrak ( termostat) sie nie włącza . co mogło tam paść? chyba zrobie tez wiatrak na guzik |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 16:21, 03 Sie 2013 Temat postu: |
|
nie moze, skoro są slady na deklu że cieknie to od razu wymien co trzeba i wtedy kontroluj. jak wyzej pisałem lej nie do pełna wody tylko 1 cm nad zeberka. i zobacz czy z odpowietrznika cieknie, mozesz np prowizorycznie ( nie szczelnie! ) wsadzic węzyk do jakiegos pojemniczka i zobacz po jeździe czy tam wycieka płyn czy gdzies indziej |
|
|
czlowiekwidmo |
Wysłany: Sob 10:40, 03 Sie 2013 Temat postu: |
|
podłączm sie do tematu tez mi bierze płyn chlodzący . ale moto 450 z 10 roku wiec wątpie aby to była uszczelka . ubyło 0,3 l po 70 km w terenie zero gleby . slady płynu spływającego po pompie wody z prawej strony. i na korku mam 1,4 bar a koleszka ma identyko moto i ma na korku 1,8 bara . niewiem co robic w 3 letnim moto takie kurka rzeczy . od czego tu zacząć ? czy od jazdy na gumce moze poleciec woda z przelewu??? |
|
|
racesupport |
Wysłany: Sob 19:15, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
Głowica po regeneracji + nowe zawory
A tak wyglądało to po godzinnej jeździe na uszczelce OMP...
Uszczelka wyciągnięta, ani na głowicy ani na cylindrze nie było śladów po niej, więc przedmuch jak się patrzy, jak spuszczałem wode to były w nim drobinki po uszczelce...
[/img]
Sprawa załatwiona, wpadła ori uszczelka i jest wszystko git, a było już tak pięknie... ;]
|
|
|
racesupport |
Wysłany: Pią 22:33, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
litr płynu, reszta woda, potem jeszcze dolałem bo mi wypyrskało... olał to, zajechałem do aunera, kupiłem ori uszczelke pod głowice, zakuwke do łańcuszka i zapobiegawczo wiatraczek pompy wody bo już lekki luz miał... jutro ogarnę i na niedziele moto jak nówka sztuka |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 13:12, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
po 1 jak widze to jest chyba woda ? wode ma prawo wyrzucac w wiekszych ilosciach
po 2 chyba wygląda ok. woda ma przepływ |
|
|
racesupport |
|
|
racesupport |
Wysłany: Pią 7:42, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
zaraz ide palnąć i zobaczę... |
|
|
kzq |
Wysłany: Czw 22:04, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą jak odkręcisz korek chłodnicy (zalecam na zimnym silniku) to mogą pojawiać się bąbelki powietrza, może też kopcić na niebiesko. Pod wężyk od przelewu podłącz sobie mała buteleczkę i zobaczysz czy wywala czy przez uszczelkę bierze płyn. |
|
|