Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
mazi-1986
Wysłany: Nie 18:35, 12 Kwi 2015
Temat postu:
Założony tłok od 450, oczywiście zażegnał problem
Motocykl po wielu tygodniach, dziś odebrany od mechanika. Nie muszę chyba pisać, że banan z gęby nie schodził
major000
Wysłany: Czw 7:47, 09 Kwi 2015
Temat postu:
Wossner ma inne pasowania i stosuj się do ich zaleceń.
mazi-1986
Wysłany: Śro 22:02, 08 Kwi 2015
Temat postu:
Zapytam ponownie. Czy osoby, ktore instalowały Wossnera, pasowały go na luz zalecany przez producenta tłoka, czyli 0,04, czy może taki jak przewiduje manual, czyli min. 0,052?
hacker33
Wysłany: Śro 18:11, 08 Kwi 2015
Temat postu:
Nie ma co kombinować i ładować siana w coś co masz.
Zrób jak było, czyli 450 i ciesz się jazdą.
mazi-1986
Wysłany: Śro 17:00, 08 Kwi 2015
Temat postu:
Coś mi się wydaje, że ten silnik to jednak z 450 jest
Z tego co się orientuje to cylki w 400 i 450 mają taką samą średnicę, tak przynajmniej wynika z serwisòwki, zresztą kod cylindra w Ktmie jest jednakowy dla obydwu pojemności. Trochę mnie to dziwi, ale miało by to sens.
450 ma inne wykorbienie, innego tłoka (niższy), a tą samą korbę i cylinder i stąd różnica pojemności, przy takim samym korbowodzie i cyklu
Może nie ma sensu zmieniać korby, tylko założyć od razu tłoka od 450 i przyjąć do wiadomości że się kupiło 450
Cylek mam aktualnie 89,01. Czy poniższy tłok będzie pasował, bo nie wiem, czy podany rozmiar to srednica cylka, czy tłoka?
http://www.wossnerpistons.com/products/product-details/id/WOS-8581DB/name/wossner-piston-ktm-exc450-89-01-mm-bore
Na jaki luz pasujecie tłoki Wossnera w 450tkach?
henio12323
Wysłany: Śro 8:08, 08 Kwi 2015
Temat postu:
kiedys mi kumpel cos opowiadał o "tuningu" 400tek własnie, że sie montuje jakąs inna korbe że generalnie wychodziła 400tka ale na krótszym skoku korby i była agresywniejsza. na logike ciezko mi sobie wyobrazić co kto i jak tam robił ale moze go pomęcze to mi powie co i jak. wiem że to było na amerykanskim forum KTMa
te300
Wysłany: Śro 6:54, 08 Kwi 2015
Temat postu:
nie wiem na ile można się podpierać wyszukiwarką części u Wojciechowicza ale 01 roku masz inny numer części i wału i balansera niż np.04 (też w 400),
szaman108
Wysłany: Wto 23:45, 07 Kwi 2015
Temat postu:
Witam
Na logikę jeśli korbowód i wał w 400 jest inny niż w 450 czy 525 ewentualnie jest inny czy to sam wał czy korba to na moje musi być inny wałek wyrównoważający z tego względu,że po złożeniu będzie inna masa całego zespołu tłok,korba,wał.
mazi-1986
Wysłany: Wto 21:29, 07 Kwi 2015
Temat postu:
Dla przykładu Prox nie robi oficjalnie korby do Exc 400, ale jak się okazuje pasuje model m.in. od 450/520, czyli odpowiednik Hot Rodsa HR8666. Nie oszukujmy się, sporo ludzi zakłada do tego modelu właśnie tłoki Wossnera, czy korbowody Proxa lub HotRodsa i to tajemnicą nie jest, bo jak wiadomo nie każdego stać na nowego Elko, czy oryginalna korbę.
Tak że ja tu pionierem, odkrywcą nie jestem.
Do cylka dostałem tłok, który trzymał wymiar, ale stwierdziłem że kupię nowy. Po wpisaniu numerów z niego, okazał się on produktem Wiseco. Spròbuj w katalogu Wiseco znaleźć tłok do tego modelu, to powinszuje.
A jednak był założony i ktoś na nim jeździł.
Jedno jest pewne, wał w silniku ma skok właściwy dla modelu 450, nie wylkuczam że cały silnik jest od 450, mimo że miało być 400. Teraz to nie najważniejsze. Ja chcę mieć 400
Stąd moje pytanie, czy wystarczy zmienić wał, czy trzeba coś jeszcze na dole grzebać?
hacker33
Wysłany: Wto 21:00, 07 Kwi 2015
Temat postu:
wossner.pl to zwykła firma która handluje tłokami i innymi częściami motocyklowymi
nie sugeruj się tym co piszą ponieważ ich wiedza nie jest miarodajna
prawdziwe info masz w oficjalnym katalogu producenta;
http://www.woessner-kolben.de/en/download/catalog.html
i w nim nie znajdziesz tłoka do ktm 400
mam też oficjalny katalog proxa i tam też nie ma tłoków dla tego modelu:)
co do motortechu to się nie wypowiadam, tak jak i o wielu innych spec firmach w naszym kraju na których kompetencji się już przejechałem ja i inni moi znajomi
co do twojego moto to podobny problem miał kolega
kupił ktm 450 exc jednak podczas remontu wyszło, że ma w pełni model 525 a nie 450
możliwe, że ktoś kiedyś podmienił albo ramę albo silnik
bo cała reszta się zgadzała - opisał zresztą wszystko na tym forum
mazi-1986
Wysłany: Wto 20:07, 07 Kwi 2015
Temat postu:
Zgodnie z zaleceniem, założony cylek i tłok. Pomierzono ròżnicę między górnym martwym i dolnym punktem. Różnica to niestety 72mm, zatem mamy winowajcę
Czyli chłopy w Motortechu, nie umieją tłoków dobierać, a i w Ktmie w Olsztynie też się nie znają, bo mi Wossnera sugerowali.
http://www.wossner.pl/product.php?id_product=949
A to? Aa.. i naklejka na tłoku też podrobiona, bo jest napisane że do Exc 400 od 00 do 09.
Wystarczy zmienić wał, czy jeszcze jakieś niespodzianki czekają, w postaci balansera, etc.?
hacker33
Wysłany: Wto 19:50, 07 Kwi 2015
Temat postu:
Oficjalnie ani wossner ani prox nie robi tłoków do KTM 400 EXC/SX z twojego rocznika. To tak na wstępie.
Wossner 8581 który miałeś początkowo założony to tłok do KTM 450 EXC 2003-2007 o wysokości 23,50mm
Wossner 8580 który masz teraz to tłok dedykowany do KTM 400 LC4 1998-2001 o wysokości 27,50mm
Więc jak widzisz (nie licząc, że tłoki nie są dedykowane do Twojego motocykla) jest między nimi różnica 4mm.
Dlatego nowy tłok który kupiłeś wystaje za cylinder.
Żeby było jeszcze ciekawiej tłoki te mają zupełnie inny dome.
Jeden dodatni, drugi ujemny:)
grzegorzszw
Wysłany: Wto 19:11, 07 Kwi 2015
Temat postu:
To zmierz skok tłoka i będziesz miał pewność czy to wał.
Rozumujesz właściwie.
mazi-1986
Wysłany: Wto 19:08, 07 Kwi 2015
Temat postu:
Z tego co wyczytałem na forach anglojęzycznych oraz w wątku na jednym z forum bodajże pt. "Triki, myki, żeby nie wybuchło" (coś w tym stylu), to akurat korbowody są takie same. Zresztą kolega który ma Sxa 400 z 2001, porównał swój stary korbowód z tym który mam zainstalowany, przed montażem i były takie same. Tłok w Exc 450 jest ok. 4mm niższy, niż ten z Exc 400, stąd wystaje ponad cylinder.
Ja to rozumuję, w ten sposób. Cylki z 450 i 400cc mają podobną średnicę tj. 89mm. Różnica jest w skoku, czyli w wysokości pracy, co przekłada się na różnice pojemności, tj. 400 64mm, a 450 72mm. Z tego by wynikało, że tłok w 450cc pracuje na 8mm wiecej, tj. 4mm wyżej w gòrze i tyle samo więcej w dole, czyli ròżnicę pojemności generuje inne wykorbienie wału, a nie długość korbowodu.
Nie traktuje tago co napisałem za oczywistość, bo ekspertem to ja nie jestem, ale tak sobie wywnioskował em, na ile słusznie i celnie, tego nie wiem.
Tłok jest na 100% ok, tak samo cylek, a z tego co się do wiedziałem korbowody są takie same. Zatem moim zdaniem winowajcą jest wał, który siedzi tam z innej pojemności.
te300
Wysłany: Wto 18:02, 07 Kwi 2015
Temat postu:
panie kolego na 90% masz korbę od 525/450/250 exc,
korba w 400exc nie pokrywa się z innymi modelami,
średnica cylindra jest taka jak w 450exc (cylinder w 400 jest niższy co za tym idzie korba jest krótsza),
wał jaki masz? wycięty?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin